۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

من به اشرف غنی رآی می دهم


علی رغم تبلیغات برخی دوستان که می گن این آقا فاشیست پشتونیست است، کوچی هست، خانم اش یهودی است، تکلیف صحی دارد و عصبی مزاج است و ...
اما برای اتهامات شان خصوصن دوتای اولی دلایل کافی و قوی ارایه نمی کنند؛ استدلال های شان دل چسپ نیست.
...
از میان سه کاندید پیشتاز به نظر من ایشان اصلح است.

زلمی رسول که دست پرورده کرزی است و دل در گرو سلطنت بابای ملت دارد.

عبدالله عبدالله هم علی رغم ژست و ظاهری تکنوکرات در این چند سال اخیر نشان داد که شخصیتی تو خالی هست و مدیون جنگ سالاران زورمند چون عطا محمد نور می باشد و فاقد طرح و راهکاری مدرن.

می ماند اشرف غنی که تحصیل کرده است و با علم روز آشنا است از پلان و برنامه و انکشاف هم سررشته دارد.

خلیلی هم علی رغم انتقادهایی به ایشان وارد است اما نشان داده که سیاستمداری زیرک است و بی گدار به آب نمی زند و نیز به اصطلاح گرگ طالع است و در این ده دوازده سال همیشه در متن قدرت حضور داشته و اکنون پشتیبان اشرف غنی هست.

سرور دانش را شخصیتی علمی، پرکار و هوشمند می دانم از هفته نامه وحدت گرفته تا مترجمی و ولایت داینکدی، وزارت عدلیه و تحصیلات عالی که به دور از تندروی، افراط و غوغا سالاری با حلم و بردباری با اتکا به خرد و پشتوانه علمی خویش کار کرده است.

جنرال دوستم نیز مخزن رآی ازبک هاست و سرسخت همکار اشرف غنی است.

معلم عزیز رویش را هم یک روشنفکر و یک فعال فرهنگی روزهای سخت می دانم، امروز ما، عصری برای عدالت و فصل نامه دموکراسی و نیز لیسه معرفت از آثار ارزشمند ایشان هست او امتحان خود را داده است اینک در تیم اشرف غنی قرار دارد.

با توجه به وظیفه سابقم به عنوان مسول مطبوعات حقوق بشر بامیان و عضو تیم بررسی قضایای کوچی ها و ده نشینان و گزارش های دست اولی که در وبلاگم منتشر کرده ام به این نتیجه رسیده ام که در این قضیه متاسفانه بسیاری از سران هزاره ها هم دخیل اند و می خواهند از این معضل ماهی مطلوب خود را صید کنند و اتهام کوچی گری و مدافع کوچی و ... را به اشرف غنی هم در این راستا می دانم.

با همه دلایل فوق علی رغم اینکه یک هزاره ام و هم چنان دل در گرو مردم و سرنوشت خود دارم می خواهم فراتر از عصبت های کور قومی و شعارهای تند، افراطی و نژاد پرستانه به اشرف غنی رای دهم چون اعتقاد دارم از بین این سه نفر ایشان اصلح است، مدیریت، علم و گذشته اش چنین نشان داده است.

من دفعه قبلی هم به ایشان رای دادم، در میان هیاهوی دوستان دو آتشه هزاره گراهایم نتوانستم از این ایده و رایم علنی دفاع کنم.
این دفعه امیدوارم ایشان برنده شود و دوستان به دور از تعصب و ... انتخابی درست کنند.

هرچند که من و هزاران افغان خارج از کشور به علت عدم تدبیر مسولین انتخابات از این حق قانونی خویش محروم شده ایم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ما افغانها به خاطر تعصباتمون و لجبازیهای بی دلیل مون به جایی نرسیدیم
خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید
myafghanistan.blogfa.com