۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

طبیعت بند امیر

چند روزی است که هوا گرم شده، به قول استاد مالستانی به علت تغییرات آب و هوایی نه زمستان شکل زمستان را دارد و نه بهار و نه تابستان تا چند روز پیش هر روز ابر بود و باران که این وضعیت برای کشاورزان چندان خوشایند نیست، آفت سرخی یکی از عوارض این آب و هواست؛ این گرمی هوا بهانه ای شد برای رفتن به بند امیر.

سرک بند امیر تا دو راهی یکاولنگ- بندامیر، اکثر جاها زیر سازی اش تمام شده، کوتل شهیدان- شیبرتو و کوتل قرغنه تو-خم نیل در حال هموار کردن تپه خاکی کار جریان داشت و در چند نقطه دیگر کار ساخت پلچک ها ادامه داشت، مابقی راه را می شد با سرعت 100 هم طی طریق کرد، سرک خم نیل- بند امیر هم که بصورت درجه دو در حال کار است، قسمت های زیادی از زیر سازی آن تمام شده است ولی فکر می کنم در چند نقطه سراشیبی آن مستقیم و طولانی ساخته شده که نفس موتر های ضعیف تر را در برگشت خواهد گرفت.

اما دستاوردهای این سفر را که عکس هایی از بند امیر است در سه پست به دوستداران بند امیر، آنانی که بند امیر را ندیده اند یا از آن دور اند، تقدیم می دارم.
 نمایی از بند هیبت از ابتدا و انتهای  آن
آبشارهای بند هیبت

بند پنیر

آبشارهای بند پودینه

به قرار شنیده ها جشنواره دوم راه ابریشم هم امسال سوم اسد یا 25 جولای در بامیان و بند امیر شروع خواهد شد و این فرصتی است برای حظ بردن از طبیعت زیبای بند امیر!

۹ نظر:

ناشناس گفت...

سلام نظری عزیز. تشکر ازین که مارا هم دردیدن مناظر سحر آمیز وطن آبایی شریک ساختی. کاشکی چند تا عکس هم از سرک و راه زیر ساخت هم می گذاشتی. برای من ساخته شدن هزارستان خیلی اهمیت دارد و ازدیدن سرک قیر و پخته کاری در قلب وطن ام غرق شادمانی می شوم. خوش به حال ات که از خدمت به مردم و نفس کشیدن در طبیعت زیبای هزارستان لذت می بری.

صادقي بامياني گفت...

جناب آقاي نظري! دوست عزيز عكسهاي خوب و زيباي شما بار ديگر مرا به حال و هوال بند امير برد هميشه موفق و سربلندي باشيد

ناشناس گفت...

baradar aziz zahir jan nazari yak jahan tashakoor az enke dedan en manazir zeba watan aziz mara ba ma sharik sakhty omid ke rozy en arose delfrib hazaristan abad gardad

baradare aziz barayetan peshnehad mekonam az har noqtae hazarajat ke metani ax bogzar ke khili jahaie bekr wa dadani dare ta donya bedana ke khatae sarzab darim wa mardomane ghayour va portalash man dar dubai hastam wa az en ax haie ziba nahayat lezat bordam aram wa poorkar bashi ba omid ax haie zibaie degare tan az jadaha ie hazarajat wa makhsosan bamian ziba

rafiqpoor گفت...

ممنون آقای نظری این تصویر ها خواطرات جشنواره پار را زنده می کند. کاش امسال هم انجا بودم

حمید الله گفت...

دیدن این عکسها دلم را خیلی هوایی کرد. هوای دیدن بامیان وبند امیرش همین حالا درخیالم موج میزند. به برادرم زنگ زدم وگفتم برای چند روز از کار رخصتی میگیرم فامیلی برویم بند امیر.میگه پرسان کوکه شرایط برای بودوباش فامیل دربامیان چگونه هست؟ ومن منتظرم پاسخ این سوال را دراینجاازشمابخوانم. شادکام باشی.

محمد ظاهر نظری گفت...

حمید الله عزیز، در این قسمت البته مشکلاتی است، هوتل هایی هست و ادعای داشتن اتاق را هم دارند، البته هوتل های وطنی که نظافت چندانی ندارند و یکی دو تا هوتل هست که بیشتر خارجی ها سکونت دارند فی نفر 40$ برای هر شب می گیرند اگر موتر داشته باشید، خیمه های مسافرتی با خود بیاورید پرده می شه، در بند امیر باز امکانات بهتر از بامیان است.
به هر حال هم فال است و هم تماشا!

الهزارة گفت...

سلام: آقای نظری خیلی عالی بود،دست شما درد نکند.
راستی بند امیر مگر چند بند دارد؟

محمد ظاهر نظری گفت...

بند امیر از 5 بند تشکیل شده که بترتیب بنامهای ذوالفقار، پودینه، پنیر، هیبت و غلامان می باشد، زیباترین آن بند هیبت و بزرگترین آن بند ذوالفقار می باشد.

ناشناس گفت...

اسلام علیکم!
از عکس های جالب و دیده نی شما خیلی قدر دانی میکنم
و برای برادرهای زحمتکش خود موافقیت ارامی و زنده گی پر سعادت از الله ج خواهانم.
محمد رفیع رفیقی الکوزی