۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

جشنواره دوم راه ابریشم

جشنواره دوم راه ابریشم به مدت 6 روز از سه شنبه هفته آینده پنجم اسد در بامیان و بند امیر شروع خواهد شد.
امیر فولادی، مسئول برنامه اکوتوریزم و برگزار کننده این جشنواره، احیای فرهنگ بومی و محلی به منظور افزودن یک جاذبه دیگر برای انکشاف صنعت توریزم را هدف اساسی این جشنواره ذکر کرد.

در این جشنواره خواننده های موسیقی هزارگی چون استاد صفدر توکلی، علی دریاب، میرچمن سلطانی، سید انور آزاد، همایون لعلی و عظیم شرکت خواهند داشت و این هنرمندان مسابقه بهترین هنرمند محلی را داوری خواهند کرد.

در بند امیر نیز بازی های محلی چون لنگی، پشته بغل، آب بازی، طناب کشی و ... و نیز بزکشی و اسب دوانی انجام خواهد شد.
نمایش سه فیلم درباره بامیان، اجرای برنامه قصه های محلی و نمایش تأتر از دیگر برنامه های جشنواره دوم است.

سال گذشته حدود 5000 نفر در بند امیر ازبرنامه های این جشنواره دیدن کردند و امسال با توجه به اینکه سرک های بامیان و بند امیر تحت کار است و بهتر شده است، انتظار است که شمار زیادی از توریستان داخلی و خارجی به بامیان بیایند.

اگر شما از گرمای دیگر نقاط خسته شده اید و احتیاج به استراحت و تفریح دارید، برنامه سفر به بامیان را در ایام جشنواره را از دست ندهید.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

ba salam wa yak manda nabashi besyar garm ba berare khobem aghaie nazari megom dasted portawan wa bad en etilaa rasane dorost va ba moqee

محمد یوسفی گفت...

از گزارش تان تشکر می کنم
اگر روزی از مهاجرت برگشتم حتماخواهم امد
برنامه خیلی جالبی است با این برنامه ها می توان توریست های فراوانی را به بامیان کشاند

بیگم گفت...

سلام دوست عزیز! در میان اینهمه اخبار مایوس کننده خوشوقتم که خبر های خوشی نیز از شما میخوانم. این موضوع خیلی مهم و حیاتی است برای رشد و اعتلای فرهنگ هزاره. البته جنبهء اقتصادی آنهم مهم است