۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

سرک کابل- بامیان

چند روزی بود که کابل بودم، شلوغی، ترافیک، گرمی هوا، آلودگی محیط و ...  اما مجبور بودم، روز شماری می کردم کی از کابل فرار کنم اما راه خراب کابل بامیان نیز آدم را نیمه جان می کنه!

چند عکس ره آورد این سفر:
سرک قیر، بازار سیاه خاک، دروازه هزارستان، کار در کوتل اونی نیز جریان داشت، گفته می شه که شرکت کوریایی "سم ون  SAMWAN" برنده داوطلبی ادامه قیر ریزی از اونی تا بامیان شده، گرچه که از سیاخاک الی کابل مسیر قیر ریزی شده و از امنیت نسبی برخوردار است اما از بامیان الی کوتل اونی راه خیلی خراب و سنگلاختی است.

پایین تر از سیاخاک؛ سر چشمه، چند سال پیش از میدان شهر الی سیاخاک 4 ساعت به طول می انجامید، حال آنکه فعلا" یک ساعت طول می کشه!
ده برگشت قصد داشتوم که از مسیر غوربند بیایوم، اما روز قبل، دو موتر توسط تروریستان خدا نشناس ده منطقه بین سیاگرد و چهار ده هدف فیر راکت قرار گرفته و شش نفر به شمول زنان و اطفال (احتمالا" مسافرین بامیان و بند امیر) کشته شده بودند، بنائا" دوباره از همین مسیر بازگشت کردیم.

لحظه ورود به سرک برچی؛ بنر، بیلبورد و عکس های بزرگ  آقایان و خانم ها، هر تازه وارد ره متعجب می کنه؛ همگی محتاج رأی ملت! 
اما مگه میشه با زور عکس کلان و بیلبورد رأی کمایی کرد؟
 به قول دوستی یکی از حاجی صاحب های پولدار غرب کابل با همین ترفند آقا زاده ره در شورای ولایتی کابل جا زد و حالا خود آماده ورود به کرسی پارلمان است و دیگران هم در این روش با او رقابت می کنند.
البته این مسخرگی فقط در سرگ برچی و آنهم در بین هزاره ها دیده می شه.

ده برگشت، از دره میدان میوه های فصل، هر جعبه، حدود 7 کیلو 100 الی 130 افغانی! سیب، شفتالو، زرد آلو و قیصی (جای شما خالی) خریدم.
بی انصاف میوه فروش های بامیان سیب چینایی را کیلویی 80 افغانی بالای ملت می فروشه!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

ba salam wa dorood ba barader azizam aghaie nazari mamnoon az ziba nawesi wa khabar rasani doroste tan al haq ke mebalam ba en qalam ba dastane khob zibatarin az qabl bashi Bamyn Zibaye man

ناشناس گفت...

salam delam hawaye watan kard Aghaie Nazari ba en ax haie ziba az mewa jat mazadar watany

مهدي خادمي گفت...

سلام آقاي نظري
وبلاگ بسيار كاملي از نظر اطلاع رساني از هزارستانمان داريد به حق كه لايق عنوان وبلاگ برتر فارسي زبانان است.
چند مدتي است كه به جرگه وبلاگ نويسان هزارستان پيوستم . منتظر كمك و همراهي گرمتان با دادن نظرات و قرار دادن لينك وبلاگم در "زندگي در باميان"هستم
لطفا تنهايم نگذاريد موفق و مويد باشيد

ناشناس گفت...

Dear Nazari,
Who told you that SAMWAN awrad this project? As I heared OMRAN-Gholghola and Abad Rahan Award this project.

محمد ظاهر نظری گفت...

دوست عزیز ناشناس، خبر برنده شدن شرکت samwan را از دوستی که خود شرکت راه سازی دارد شنیدم، چون این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است، اشاره کردم که "گفته می شود" و ممکن است شنیده های شما درست باشد.

ناشناس گفت...

I would like to exchange links with your site zahirnazari.blogspot.com
Is this possible?