۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

پیروزی مردم

دیشب حدود ساعت نه  شب  تلویزیون بی بی سی گفت مبارک استعفاء داد و به طور زنده شادی و هیجان مردم را در میدان آزادی (التحریر) قاهره نشان می داد و نیز برنامه نوبت شما هم ویژه برنامه داشت، نظرات مردم مصر، جهان عرب، شهروندان ایران و ... را منعکس می کرد که درباره این پیروزی نظر می دادند.

من هم در این گوشه دنیا احساس عجیبی داشتم، احساس نزدیکی با شاخ آفریقا، کاش من هم در میدان التحریر می بودم و به پاس این پیروزی در آن جشن سهیم می شدم.

بالاخره همت، پایمردی، استقامت، پشتکار و قدرت اراده مردم در یک مبارزه و جنبش به دور از خشونت و مدنی دیکتاتور را بعد از 30 سال حکومت مستقیم و 60 سال حکومت غیر مستقیم به زیر کشاند، این پیروزی متعلق به تمام مردم در سرتاسر جهان است.

تذکر:
1- دیروز سالروز حادثه المناک افشار بود، رسالت هریک از ما ایجاب می کند که از کنار آن نبایست بی تفاوت گذشت، برخی دوستان نوشته های خوبی در این زمینه دارند به عرض رسانده می شود که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز تحقیقات مفصلی را در زمینه مستند سازی نقض های حقوق بشر در گذشته انجام داده است از جمله حادثه افشار که گزارش جالبی است و قرار است به زودی  به نشر برسد.
2- از قرار نوشته جناب برهانی این وبلاگ و دیگر وبلاگ های بامیان در ایران فیلتر شده  است، از این بابت متأسف شدم به قرار آمار ها و نظرات دوستان، خواننده های زیادی این وبلاگ در ایران داشت، خدا کند که این امر موقتی باشد و رفع شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری
درست است این وبلاگ در ایران فیلتر است من هم با استفاده از فیلتر شکن برای شما این نظر را می گذارم.
من الان قم.هستم چند وقته دیگر بر میگردم کاری اگه داشته باشید در اینجا در خدمتم
به امید دیدار
شجاعی