۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

اقتدار پارلمان

خوشحال شدم که 17 وزیر رد صلاحیت شدند.

 اولا" قدرت مردم، پارلمان و دموکراسی را نشان داده شد،
ثانیا" پارلمان از دام قومیت و زبان و معامله رهایی یافت
و نهایتا" اینکه معرفی وزراء از چنگ چند تیکه دار برآمد، خلیلی و محقق بداند و بفهمد که زمان و دوره ای که آنها از آدرس من هزاره معامله می کردند، گذشت!

البته دوستانی که فکر می کنند، شاید به هزاره ها خیانت شده، خاطر جمع باشند، آن چهار وزارت سهمیه هزاره ها است، این چهار نفر نه چهار نفر دیگر، قحط الرجال که نیست.

۶ نظر:

نظر گفت...

سلام نظری عزیز.
عجب گفتی. سخت ازی چهره های منحوس خسته شدیم. به هزاره اقتدار که ناوردند و ناوردند, بلکه هیچ روی و آبروی نماندند.

نظر از تورنتو

ناشناس گفت...

اگر ااینطور باشه که خوبه! ولی اگر اصلا هزاره ای در کابینه معرفی نشد، چطور؟ من که خیلی ترسیدم. یک حرف دیگر هم است که از بود وزیران چون سهراب صفری هیچیش خیلی خوب است. حد اقل گفته میتوانیم که ما وزیر نداریم.

ناشناس گفت...

عجب گفتی و در سفتی به شعر خوش بخوان حافظ

برادر ناشناس سهراب سفری هزاره نبود فقط نامش علی داشت شما و بسیاری از وکلا در وقت رای او را هزاره فکر کرده بود هه هه هه

ناشناس گفت...

سلام.
با نظر تان موافق نيستم دوست عزيز.
1:رد صلاحيت وزرا آنهم 17 تا در حالي صورت ميگيرد كه براي اوضاع سياسي كشور بجز هرج مرج چيزي به ارمغان نمي اورد.
2:رد صلاحيت توسط پارلماني صورت ميگيرد كه شايد نصف اعضاي آنرا جنايتكاران جنگي تشكيل ميدهد. بعلاوه اينكه مقداري ازين راي ها خريده شده بودند.
3: آيا وزراي پيشنهادي جديد بهتر از وزراي رد صلاحيت شده خواهند بود؟
4: آيا پارلمان به وزراي پيشنهادي جديد راي مثبت خواهند داد يا اينكه راي آنهابستگي به پاكت هاي اهدايي دارد.
دوست عزيز. پارلمان كشور با رياست آقاي قانوني آنقدر بي مسوليت است كه دقيقا بعد از رد صلاحيت 17 وزير ميخواهند كه به رخصتي 45 روزه بروند بدون اينكه بفكرمنافع كشور باشند كه كشور ما در مدت حدود دو ماه بدون وزرا چه كار خواهد كرد.
با تشكر.
فريد از سويدن.

ناشناس گفت...

آقای حامد حیدری!
این یک تصمیم کاملآ قومی، سمتی، افراطی و تعصبی است، طی دوبار معرفی نامزد وزرا، ۴۱ وزیر از طرف دولت به پارلمان معرفی شد. که از بین این نامزدها کسانی رای اعتماد ګرفتند که وابستگی قومی به یک قوم مشخص داشت و وابستگی های سیاسی به چندین احذابی داشتند که متهم به خیانت ترور تعصب افراط نفاق و قاچاق هستند.
نامزد وزرای که تعلق به قوم هزاره داشتند با آنکه شایسته و متخصص بودند ولی بازهم قربانی تصمیم کور کورانه این حلقه ای از قومگرایان متعصبین و خاینینی ملی شدند و حتی یکی از این نامزدان به کابینه فعلی راه نیافتند که بسیار درد آور است! اما نامزد وزرای ائیکه وابستگی به قوم خاص (پشتون) به احذاب خاص داشتند (خذب اسلامی طالبان ...) بدون در نظرداشت سوابق تاریک و شرم آور شان رای اعتماد بدست آوردند. که میتوان این حرکت ایشانرا یکی از مثالهای روشن از قومگرایی و خیانت اعضای پارلمان شمرد.
اعضای پارلمان که اکثرآ افتخار تعلق به یک قوم متعصب جاهل نادان و کور را دارند با این تصمیم کورکورانه و زد اصول وحدت و مشارکت ملی شان ثابت ساختند که دشمنی دیرینه و قسم خورده صلح و ثبات همبستگی و وحدت ملی در کشور هستند وارد کردن زربه به پیکر قوم هزاره یکی از اهداف اصلی و شوم این دسته از فاشستها میباشد.
زمانیکه آدم از طریق پردهای تلویزیونهای افغانستان میبیند که انجنیر سلطان حسین حصاری با وجود داشتن سند دوکتورا در رشته مهندسی شهرسازی و دارای چندین سال تجربه و تخصص در رشته فوق به علت داشتن تعلق قومی به قوم هزاره رد میشود!! اما ارغندی وال رهبر حذب اسلامی حکمتیار با وجودیکه یک تروریست فاشست افراطی متعصب و قومگرا هست بازهم از طرف این حلقه از فاشیست ها رای اعتماد میگیرد!! با تماشایی چنین منظره غم انگیز از چشم هر هزاره با احساس اشک خون جاری میشود!
این دسته ای از فاشیست ها قومگرایان قاچاقبران تروریستها و خاینین ملی با این تصمیم کورکورانه شان یکباری دیگر دشمنی شان را با وحدت و مشارکت ملی در کشور ابراز داشتند و به ادامه خشونت ترور وحشت با باداران شان تعهد بستند. تا با چنین حرکت زد ملی شان یکبار دیگر افغانستان را به عصر قرن نزدهم برگردانند.
قوم هزاره با داشتن خاینینی دلالان چون محقق و خلیلی که همیشه بخاطری حفظ موقف شان از هرنوع جا طلبی کوتا اندیشی و تنگ نظری و نوکری دریغ نورزیده تا به اهداف شوم شان مانند داشتن بیشتر از 10 فرزند و چهار زن شهرک و ثروت برسند با خون مردم با احساس با شعور مردم بازی کردند. برای حفظ زعامت قوم شخصیتهای با وجدان و با احساس پاک را از صحنه بیرون راندند. با زعیم بودن این دو خایین مردم هزاره بازهم به عصر جوالی گری مظلومی بر خواهند گشت!!
قوما! تا به کی به تماشای مظلومیت محرومیت و بی سرنوشتی قوم تان مینیشیند؟ تا به کی همه ساله شاهد سر زمین سوخته بهسود میباشید؟ تا به کی تماشاگر قربانی ها قوم تان ناشی از خشونت های کوچی ها میباشید؟
تا به کی اهانت و تحقیر و اتها بالای متخصصان خویش را از سوی فاشست ها تحمل میکنید؟
و بلآخره چه راه حل را برای بیرون رفت ازین مظلومیت ها پیشنهاد میکنید؟
میرزاد

ناشناس گفت...

salam dostan aziz .yak zarbulmasaly hazarahi ast ki megah. khar amu khar ast faqad palanish awaz shoda. KARZAI = YA ABDURAHMAN KHAN JALLAD