۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

عاملین جنایت های افشار

درست 17 سال از 22 دلو 1371، روزی که نیروهای مشترک احمد شاه مسعود و عبدالرب رسول سیاف به علوم اجتماعی و منطقه افشار کابل حمله کردند می گذرد، قتل عام های افراد ملکی، تجاوز به زنان، تاراج و تخریب ملکیت ها و ... جنایت صورت گرفت.

هنوز به فریاد قربانیان افشار پاسخ داده نشده است، بسیاری از عاملین این جنایت اکنون نیز در قدرت شریک اند.
ما و نسل آینده حق داریم که از حقایق آن دوران با خبر باشیم.

در ترجمه س ع حق بین از راپور مقدماتی پروژه دادخواهی افغانستان که توسط موسسه هالندی در سال 2004 نشر شده در صفحات 50-52 نام 21 فرمانده این عملیات را که خود و نیروهایشان در این جنایات سهم داشته ذکر کرده است.

این ترجمه در افغانسان بنام کتاب " جنایات دیروز دادخواهی امروز" نشر شده و در کتابفروشی ها یافت می شود.
مترجم مدعی است که این ترجمه را از اصل راپور موسسه Afghanistan Justice Project که بنام " سوابق جنایات جنگی و مرحله عبور سیاسی افغانستان" در اینترنت نشر شده بدست آورده است.
The War of Crimes and the Political Transition in Afghanistan

۴ نظر:

رحمتی گفت...

آقای نظری سلام
افزون بر شنیده های سابق، چندی قبل این گزارش را مطالعه کردم. براستی که جنایتی تکان دهنده و بی مانند بوده است. من اطمینان دارم که جنایتکاران این حادثه غمبار به دست انتقام خداوند نابود خواهند شد و به سزای اعمال خود خواهند رسید همچنانکه یک سرکرده بزرگ آن در خواجه بهاءالدین چنین شد.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من درایران هستم واین کتاب را چگونه به دست آورم


اسدالله جعفری

محمد ظاهر نظری گفت...

جعفری صاحب، این کتاب ناشر خاصی ندارد، به نظر می رسد که مترجم ناشر هم باشد، تنها راه این است که از دوستانی که به افغانستان رفت و آمد می کنند بخواهید این کتاب را برای شما بیاورد، این کتاب نزد کتابفروشی های پل باغ عمومی کابل فراوان یافت می گردد.

ناشناس گفت...

برادران غیور افغان اسلام علیکم!
بدبختانه در وطن محبوب ما کسی از تاریخ سیاه گذشته کشور درس عبرت نمیگیرد و یا انرا نادیده و به ان ارزش و بمقابل سر نوشت مردم خود بتفاوت میباشند.
منحیص افغان برای همه فامیل های که از خود شهید
داده اند تسلیت داده و صبر جمیل برایشان خواهانم.
ارام اسوده و خوشبخت باشید مردم زحمت کش ما.
با احترام
محمد رفیع رفیقی الکوزی