۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

ولایت صلح

در ابتدای این هفته ولسوالی کهمرد، ولسوالی صلح اعلان شد،کهمرد در شمال ولایت بامیان است و عمدتا" تاجیک نشین است.

دایاگ یا برنامه آغاز نو به گفته خودشان آخرین اسلحه های قومندانان سابقه را که لیست شان پیش آنها موجود است تحویل می گیرد و ولسوالی را ولسوالی صلح اعلان می کنند و وعده می دهند که در قبال این نام چند پروژه عام المنفعه در این ساحه اجرا خواهد شد.

تاکنون بجز ورس تمام ولسوالیهای شش گانه بامیان، منطقه صلح اعلان شده و به زودی  ورس هم به این پروسه خواهد پیوست و آنگاه بامیان به عنوان اولین ولایت صلح در کشور اعلان خواهد شد.

آیا اینکه واقعا" تمام اسلحله ها جمع شده است یا نه؟ آیا از ناحیه آن قومندانان دیگر تهدیدی وجود ندارد؟ و آیا واقعا" پروژه های عام المنفعه به درستی اجرا می گردد و مردم از مفاد صلح بهره می برند؟ 
سئوالاتی است که هنوز پاسخ برای آن ندارم.

اما برای صلح باید کوشش کرد هرچند کوچک.

۴ نظر:

محبوبه عارفی گفت...

کی گفته که هر سواله تو باید جواب بدهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همی که یگ صفحه را در انترنت گاهی سیاه کنی به معنی این نیست که دیگه حلال مشکلها و علام الغیوب شوی، چقدر ما ادمها نادیده و کوچکیم بخدا؟>!!!!!!!!!!یک گام لرزانه که برداشتیم فکر میکنیم فقط ما پای داریم و اینک زمین زیرپای مامیلرزد، و بدتر اینکه فکر میکنیم دیگرا هم مارا همینگونه دیده میروند؟؟؟؟!!!!

رحمتی گفت...

سلام آقای نظری!
این چند روز که من نتوانستم به نوشته گاه شما سربزنم، مطالب متعدد و خوبی نوشته ای؛ جنایات ناملا نابرادر، وضعیت برق، سفر مقامات ناتو، ولسوالی های صلح؛
با نوشته های شما، خود را در بامیان حس می کنم.
روز بخیر
شادکام باشی

ناشناس گفت...

خیلیها ممنون نظری عزیز از احوالات که در سایت تان جاگذاری نموده وما را توسط آن از آخرین جریانات در بامیان باخبر میسازید. با رفتن از بامیان بنده نیازم را بشتر از بیش بسر زدن هرروزی به سایت خوب شما احساس میکنم.
موفق باشید!
مصطفی حسینی (کمال)

حمید گفت...

خانم محبوبه عارفی حال شما خوب است؟مطمئن هستید که کدام مشکلی ندارید؟