۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

برق گران

امروز شماره 12مجله توسعه، نشریه دفتر اسکان ملل متحد(هبیتات) در بامیان بدستم رسید، در صفحه 7 آن گزارشی از بهره برداری پروژه برق نیک یکاولنگ به چاپ رسیده است.

در این گزارش آمده است که این پروژه سهم شورای حوزوی نیک که متشکل از چهار شورای همبستگی ملی می باشد در نوامبر 2009 به بهره برداری رسیده که 972 فامیل از نعمت برق مستفید شده اند.

در ادامه آمده است که این بند برق ظرفیت تولید 80 کیلو وات برق را داراست، که با یک حساب ساده برای هر فامیل 82 وات برق خواهد رسید، یعنی اینکه فقط این برق فقط به درد روشنایی آنهم برای لامپ های کم مصرف می خورد.

هزینه این پروژه هم 202666 (بیش از دو لک) دالر آمریکایی بوده که موسسه جایکا ژاپن متقبل شده و سهم مردم هم 20266 دالر بوده، یعنی به ازای هر کیلو وات 2800 دالر مصرف برداشته است، یعنی یک پروژه خیلی گران، آنهم برقی که نمی تواند ضروریت های یک خانواده را تأمین کند.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام

من همیشه به وبلاگ شما برای آگاهی از مسایل بامیان سری می زنم. این وبلاگ را یکی از بهترین ها یافته ام. فقط می خواستم تشکری بکنم.

جور و شاد باشید

تیمور جاغوری

Ramin گفت...

سلام دوست عزیز تازه بروز شدم تشریف بیاورید

مجله توسعه گفت...

سلام دوست عزیز،

از طریق یکی از دوستان از وبلاگتان و مطلب چاپ شده آگاه شدم.
در جواب انتقاد تان باید عرض کنم که هدف از تطبیق پروژه انکشاف حوزه ای تنها پروژه سازی نبوده بلکه ایجاد شورا های حوزه ای که بتوانند در سطح بزرگتری فعالیت نمایند می باشد، که در این راستا کارگاه های آموزشی بسیاری برای ظرفیت سازی و بلند بردن آگاهی عامه نیز دایر و تطبیق شده است که همه و همه در شامل همین پروژه می باشد. و تطبیق این پروژه نمونه کار همین شورای حوزه ای میباشد.
در قسمت خود این پروژه هم باید خاطر نشان کرد که کار ساختمکانی آن بصورت بسیار خوب و با ظرفیت بالا درست شده است که در آینده در صورت امکان تعغیر جنراتور آن توان تولید برق آن بدون تعغیر در ساختمان این پروژه را میتوان بالا برد.

موفق باشید

ناشناس گفت...

آیا شما برای ما گفته می توانید که نرخ استاندارد برای هر کیلو وات برق چند است تا بعد از این از آن استفاده گردد؟