۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

سال نکو

از ابتدای سال سرک سازان بی وقفه مشغول کارند و این فعالیتها امیدواری زیادی خلق کرده است.

روز گذشته کار آسفالت سرک غوربند الی بامیان در فاز بامیان (از سر شیبر الی شش پل به طول 30 کیلومتر) شروع شد، البته فعلا" کار زیر سازی جریان دارد و قرار است تا پایان سال آسفالت آن هم تکمیل شود، ادامه پروژه در دره غوربند نیز در هشت فاز به شدت جریان دارد.

سرک دوم که بامیان الی دوشی از مسیر دره شکاری است نیز کار زیر سازی و برش کوه و ... به شدت ادامه دارد و هم چنین در قسمتی از مسیر که چند وقت پیش ناامنی و سرقت گزارش شده بود پسته پلیس افراز شده است.

سرک سوم آسفالت حاشیه های سرک بازار است نیز کارش به طور شبانه روزی ادامه دارد، این سرک دوکیلومتری دو سال پیش به عرض تنها 7 متر آسفالت شده بود که بر اثر فشار جامعه مدنی از جمله کاهگل کردن آن، تصمیم گرفته شده که تمام عرض سرک  آسفالت شود و قرار است در چند ماه آینده تمام شود.

سرک چهارم، سرک اصلی داخل شهر جدید بامیان (دشت عیسی خان) است که کار آسفالت آن چند وقت پیش شروع شده بود و تا چند روز دیگر خاتمه خواهد یافت.

سرک پنجم، بامیان- یکاولنگ است که کمپنی کوریایی آنرا بر عهده دارد و کار به شدت و کیفیت خوب جریان دارد.

سرک ششم، یکاولنگ- کوتل شاتو است که قرار است امسال شروع شود، البته از نوع درجه 2.

تمویل کننده پروژه های فوق (بجز سرک بامیان-یکاولنگ)  بخش ملکی نیروهای آمریکایی مستقر در بگرام می باشد.
سرک میدان شهر الی بامیان نیز هم چنان لاک پشتی پیش می رود و مانده است بیخ ریش کرزی و وزارت فواید عامه.

آسفالت سرک بامیان کابل یک آرزوی بزرگ برای شهروندان بامیان است، رفتن به کابل در مسیر خاکی و پر از دست انداز آنهم 10 الی 12 ساعت خیلی خسته کننده است، معمولا" بعد از رسیدن به کابل یا بامیان یکی دو روز خسته و بیمار خواهی بود.

و حال که مردم می بینند این رویا دارد به حقیقت مبدل می شود خیلی خوشحال اند ما این سال را به فال نیک می گیریم چون بهار آن با نیکی شروع شده است.

۶ نظر:

روشنایی گفت...

نظری صاحب دردو برشما!
سلامت و موفق باشی
انتخاب وبلاگ تان را تبریک می گویم. با این گزارش ما را خوش ساختی خدا کند که در این بلبشوی سیاسی بازهم هزاره جات مورد غفلت بیش از گذشته قرار نگیرد.

جواد احمدی گفت...

سلام نظری صاحب،
من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم و از خواندن مطالب آن لذت بردم. و خوشحالم که امسال سرک سازی در بامیان به خوبی پیش می رود...

شیرمحمد حیدری میرافغان گفت...

سلام

حالا هی بنویسید کرزی هیچ کاری نکرده

جناب نظری ببخشید انتخابات چیزی درراه است؟
این مطلب مانند سخنرانی تبلیغاتی میماند.

عصمت الله گفت...

برادرنظری موفق باشید
اخبارتان بسیار مفید وخوشحال کننده بود
به امید پیشرفت بیشتر

عبدالله رفیعی گفت...

سلام برادر عزیز! امید سرک ها تا آخر امسال به راستی اسفالت شوند و مردم ما به آرزوی شان برسند. راستی من به صفحه ایکه قرار است از طریق ان به وبلاگ شما رای داده شود سرزدم، ولی نتوانستم رای بدهم. لطف طریقه رای دهی را با عکس در وبلاگ تان بجای یک پست تشریح کنید. بدرود

hashemi3 گفت...

salam dost aziz . omidvarom ki hamishe khabar khob az to bish navim. khili khob khabar bod jannnnn