۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

راهنمای انتخابات

دیروز کتاب "راهنمای انتخابات در افغانستان" در دانشگاه بامیان معرفی گردید.
این کتاب توسط بابک خلعتبری و کارنیلیوس ادیبار نوشته شده و توسط دکتور ودیر صافی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل ترجمه گردیده است.

این کتاب را مرکز ملی تحقیقات و پالیسی دانشگاه کابل با حمایت مالی موسسه Konrad Adenauer Stifung نشر کرده است.
کتاب در سه فصل "دموکراسی افغانی، آمادگی و جریان مبارزات انتخاباتی شما" نشر شده است؛ این کتاب راهنمای خوبی است برای کسانی که می خواهند نامزد انتخابات، بویژه انتخابات پارلمانی باشند.

خانم ملیحه حسن استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل در سمینار یک روزه، این کتاب را برای اساتید دانشگاه و پاره ای از فرهنگیان معرفی نمود.

این استاد دانشگاه واقعیت تلخی را اعتراف کرد که چرا برای معرفی یک کتاب و جمع آوری نظرات کارشناسان، آنها ولایت به ولایت راه بروند، عده ای را دعوت کنند، نان چاشت و سفریه بدهند و ...؛

او گفت علت این است که روحیه کار علمی در بین اساتید و کارشناسان وجود ندارد و گرنه به محض انتشار این کتاب باید اساتید فن و کارشناسان آنرا مطالعه کنند، نظر بدهند و نقد بنویسند و .... اما فعلا" چنین وضعیتی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه کابل گویا اساتید دانشگاه بامیان را دست کم گرفته بود و اساتید دانشگاه بامیان هم میدان را برای ابراز نظرات علمی و کارشناسانه! خودشان فراخ دیده بودند.
به هر حال کسانی که مایل به شرکت در انتخابات هستند، توصیه می کنم حتما" این کتاب را از آدرس فوق یا دانشگاه بامیان از "استاد امانی" دریافت کرده و مطالعه کنند.

۲ نظر:

مهتا گفت...

من ایرانی هستم و البته فارسی زبان.. خواننده وبلاگتون هستم و از آنجا که دانشجوی چامعه شناسی هستم اینجا برام بسیار جذاب هست در باره افغانستان..
به ولاگ شما رای دادم و می خواستم بگم اگه از طرف داور ایران این مسابقه مورد کم لطفی قرار گفتین اصلا توجه نکنین.. ایشان نه وبلاگ نویس هست و نه فعال حقوق زنان و نه هیچی دیگه قبلا به این اسامی کار می کرد ولی وقتی رفت هلند دیگه ازش خبری نبود تا حالا یه هو شد داور و وبلاگهای دوست و رفیقاش هم معرفی کرد تو بخش وبلاگهای فارسی .. فکر کنین یه آدم از تو خیابابون بیارن بگن بشو داور..
حق وبلاگ شما خیلی بیش از این بود..
در هر حال امیدوارم که قلمتون همیشه پاینده و برقرار باشه

شیرمحمد حیدری(میرافغان) گفت...

سلام جناب نظری.
لطفا" یک دانه ازی کتاب ها روان کن تا اگر در 90 سالگی یک وقت اشتباهی خواستم بخوانم یک چیز یاد بگیرم.
راستی مواظب باش بین راه نصیب ماهی ها نشود.

وقتیکه همه ما شا الله ""نخبه"" هستند دیگر نیاز به راهنما نخواهد بود.