۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

روز حسین

پریشب  تلویزیون دولتی ایران- شبکه یک- گزارشی از عزاداری شیعیان در نیویورک- نزدیکی منهتن- را نشر کرد که عده ای از شیعیان سینه زنی می کردند.
نزدیک ترین یکشنبه به عاشورا بنام "روز حسین" تجلیل می گردد، در تصویر ظاهرن شیعیان پاکستانی یا هندی بودند که با همان سبک خودشان، خود را برهنه کرده بودند و سینه می زدند.

خبرنگار ایرانی نظر چند تن از شهروندان آمریکایی را که از نزدیکی این محل می گذشت هم پرسید، یکی شان گفت من به این جماعت بخاطری که به امام شان وفادار اند احترام می گذارم.

فرض کنید عده ای از جماعت هندو، مسیحی یا یهودی روزی در یکی از سرک های پر ازدحام کابل یا تهران یا قم یا مشهد زدند بیرون و خواستند تا یکی از رسوم مذهبی شان را گرامی بدارند آیا من و شما حاضریم به خواست آنها احترام بگذاریم!

تبصره: ساعاتی از دیشب تلویزیون تمدن- افغانستان و شبکه یک ایران مدغم شده بودند، بنده های خدا فقط لوگو را حذف کرده بودند و فکر می کردند تماشا گران خیلی ... اند!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

این نشان می دهند که نظام سیاسی و مردم ایالات متحده با هیچ دین و تفکری مشکل ندارند و حاضر است جهان را با تمام زیبائی هایش و با تمام داشته های مادی و معنوی اش، چون دهکده کوچک در صلح و صفا که همه یک دیگر را بشناسند و احترام نمایند، درکنار خود داشته باشند.
ولی این دشمنان صلح و تعالی و ترقی انسانهاست که در برابر این نظام و مردم چالش می آفرینند.

ناشناس گفت...

اگر خوب بسنجیم و فکر کنیم می بینیم که آنها خیلی بیشتر از ما به انسانیت فکر می کنند واین ماییم که هزاران بار در پای منبر ها می نشینیم اما برای عمل به گفته های تکرار شده در تکایا و منابر هیچ اقدامی نمی کنیم و خود را بیشتر از آنان مستحق بهشت می دانیم. ما فقط به ظاهر قضیه (همان رفتن به مسجد و منبر) خوشیم و بس. و کسی نیست که حتی خود واعظین محترم تا دقیقه ای از وقت خود را برای تعمق در این مسایل صرف نماید.
راست گفته حافظ که:
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

سليمان احمدي گفت...

آقای نظری
موفق و بهروز باشید
فکر نمی کنم نشر برنامه های یک شبکه تلویزیونی اسلامی از شبکه تمدن جرم و یا کار نا مناسب باشند، برفرض اگر تماشا گران ..... نباشند و این مسئله را مانند شما درک کنند و متوجه شوند چه اتفاقی می افتد؟