۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

سرمای خشک

حدود یک ماه است که نه برفی است و نه باران، سرمای خشکی اینجا را فرا گرفته است.
چند روز اخیر هوا خیلی سرد شده است، وسط روز در گرمای آفتاب هم گرم نمی آیی، منفی 14، منفی 7 ؛ سرما فغان مرا در آورده است، نمی دانم تقصیر جسم من است یا هوا.


الهه، دخترکم در کنار کوه  یخ، زیر تپه الماس جوار تپه چونی در مرکز شهر بامیان- این عکس را روز گذشته گرفتم

۶ نظر:

صحرا کریمی گفت...

عکسهای زیبایی هستند. اما دخترکتان زیباتر و زیباتر.
موفق باشید.

ناشناس گفت...

تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی!

خانواده فقیر و بی سرپرستی که در دشت برچی با مریضی و گرسنگی و سرما دست و پنچه نرم میکرد و حتی از طریق تلویزیون آریانا صدای مظلومیت این خانواده نشر گردیده بود ، صحنه گریه های آن مادر رنج دیده چشمان ما را هم اشکبار کرد. با عده ای از دوستان ، آنچه در توان بود ، پولی جمع آوری گردید و برای آن خانواده ارسال شد. این خانواده یکی از هزاران خانواده ، فقیر میباشد . ممکن است در کنار هریک از من و تو چنین افرادی باشد. اگر من و تو از سوز سرما و گرسنگی در امان هستیم ، شاید بتوانیم اندکی از رنجهای هم وطن خود بکاهیم ......
تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

http://qanonmandi.blogfa.com/post-95.aspx

ناشناس گفت...

هزاران خانواده بی سرپرست و کودکان یتیم هزاره در این زمستان سرد و جانسوز کابل، چشم به راه کمک های قومای هزاره خود می باشند. کسانی که کمی غیرت قومی و البته تمکن حداقل مالی دارند، بخصوص آنهایی که ساکن غرب هستند(که اکثر آن افراد این توانایی را دارند)، چه خوب است که در این شرایط سخت این اقشار آسیب پذیر مردم خود را از یاد نبرند. هر داوطلبی واجد شرایط باشد و "بخواهد" و دنبال "بهانه" نباشد، بدون هیچ ارگنایزیشن و سازمان دیگری، خود شخصا و با کمترین هزینه و صرف وقت، به بهترین و سالم ترین نحوی، می تواند بوسیله اقوام و بستگان در داخل افغانستان آن مستحقین را شناسایی و داخل اقدام شوند.

صرف ابراز تاسف و همدردی با آن جماعت یتیم و بیوه زنان و درماندگان، مشکلی از آنها را رفع نمی کند. بهتر است ما اگر حقیقتا به فکر مردم خود هستیم، عملا کاری برایشان بکنیم. اگر خود ما به فکر مردم خود نباشیم هیچ کسی غم ما را نخواهد خورد. عزیزان خیر و نیکوکار، به کمک های خرد و ریز و بی تاثیر اکتفا نکرده و آنهایی که می توانند، ارجح تر است، یک خانواده یا طفل با مشخصات قبل الذکر را، برای مدتی و هر چه طولانی تر بهتر، تحت تکفل، تامین و ساپورت مالی خود قرار دهند.. کسانی که وجدان، همت و حداقل توانایی مالی دارند، بسم الله!

عزیز فرهمند گفت...

سلام آقای نظری امیدوارم از سرمای بامیان در امان باشی و گرمای زنده گی را احساس کنید من که از بامیان دورم دلم پشت بامیان تنگ شده.
کامگار باشی.

ارغند گفت...

سرمای طاقت فرسایی است...مردم با کمبود سوخت مواجه اند،ایران هم اجازه ورود تانکرهای سوخت از مرزش را نداده است...حقوق بشری که پدرملت را درآورد کجاست که پدرش را در بیاوریم؟

ناشناس گفت...

nami khoda dokhtaraked kalan shuda kuda aomr tolani brash dihad