۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

دیدنی های جاغوری


شفا خانه شهدا در سنگ ماشه- مرکز جاغوری که توسط داکتر سیما سمر در زمین شخصی اش درست شده است

پل آوو برده در سنگ ماشه که گفته می شود در زمان امیر عبدالرحمن جلاد 40 یا 70 دختر جوان اسیر هزاره خود را به این دریا انداخته و همگی کشته شده اند
شاگردان لیسه عالی پاتو در جنوب غرب جاغوری
شاگردان مکتب لیسه هوتقول انگوری- جاغوری
ساختمان تازه ساخت ولسوالی (ولایت) جاغوری
باغ انگور، اکرم خان یاری

خانه ای در منطقه داود - ناوه، انگوری
منطقه ترغی - پاتو مرز بین زابل و جاغوری، اینجا حدود 70 نفر از اسیران هزاره توسط کرنیل فرهاد یکی از فرماندهان جنایتکار امیر عبدالرحمن سفاک زنده به گور شده است، این داستان را خلیفه صفدر به نقل از ملا محمدعلی که 120 سال عمر داشته و سی سال پیش فوت کرده شنیده و برای ما و استاد یزدانی حکایت کرد.
( تصویر زیر)

۷ نظر:

قانع زاده گفت...

تشکر از گزارش وعکسها بویزه عکس استاد یزدانی

ناشناس گفت...

تشکر از نوشته ها و تصاویر تان

من واقعا به مردم جاغوری احترام بسیار دارم اگر چه هنوز جاغوری را ندیده ام.

راستی یک سوال

شما چه چیز را در جاغوری جالب و قابل تمجید یافتید؟ چرا این مردم اینقدر در درس و زندگی شان خوب هستند؟ من در کابل در پوهنتون آنقدر از مردم جاغوری می بینم که بعضی وقتها فکر می کنم باید نصف نفوس افغانستان آنجا باشند.

با احترام

ناشناس گفت...

سلام جان غلام علیکم

عبدالحسن گفت...

من عبدالحسن امیری از نویسنده وبلاگ جهان سپاس دارم ازعکسهای زیبای که در وبلاگ گذاشتند من نیز از جاغوری هستم اما بدبختانه زندگی درجاغوری را تجربه نکردم

محمد رازق حیدری گفت...

بسیار زیباست دست شما دردر نکند فقط عکس از داود زیاد بزار تشکر

ناشناس گفت...

سلام به قهرمانان جاغورب شریف :
به ولسوالی عزیزم می نازم وافتخار بسیار دارم .تشکر وسپاسگزاری می کنم از فرهیخته گان جاغوری که جاغوری نازنین را از طریق دنیایی مجازی به ما دوستداران آن دیار نشان میدهد .یک خواهش اگر عکس از لیسه هدایت ولیسه شهدای تبقوس را نشان بدهید خیلی خوب می شود چون دیروقت می شود که آنرا ندیدم من فعلا از جاغوری خیلی فاصله دارم تقریبا هفت سال پیش در جاغوری بودم اما از دیارم دورهستم ودر دیار غربت زندگی می کنم .به امید معلومات وعکسهای بیشتر از دیار نازنینم هستم .
خدانگهدار

ناشناس گفت...

من از عکس هایی خوبتان تشکر میکنم. منهم جاغوری هستم اما حالا در لندن رفتم و دلم برایی جاغری خیلی تنک شده. و من یک دختر ۱۴ ساله هستم و از وبسط تان خوشم آمده.