۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

با تلویزیون فارسی بی بی سی



حدود یکماه پیش ناجیه غلامی خبرنگار و نطاق موفق افغانی تلویزیون بی بی سی با من تماس گرفت که می خواهد درباره وبلاگ نویسی در بامیان فیلم مستند تهیه کند.
او مرا و وبلاگ ام را در جستجوی گوگل پیدا کرده بود، برایش جالب بود که در بامیان، منطقه ای محروم کسی رویدادهای بامیان را با جهانیان شریک می کند.

بالاخره روز گذشته با من مصاحبه کرد از چگونگی راه اندازی وبلاگ، هدف نوشتن و ... پرسید.
از بتول محمدی- طلسم معجزت- هم فیلمی مستند تهیه کرد، ناجیه و همکارانش از شوق زندگی و تلاش بلاگر های بامیان غافلگیر شده بودند.

او از یکی دو بلاگر دیگر در هرات و کابل هم در این مستند فیلم گرفته است، این مستند شاید چند ماه دیگر آماده نشر از تلویزیون فارسی بی بی سی شود.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دوست گرامي هميشهموفق باشي
اگر از دانشگاه باميان بنويسي خيلي خوب مي شه

M. Rezaei گفت...

salam va dorod ba shoma aqaye Nazari gerami
weblog shoma dar jam-e weblog-haye fa'al az bamyan, khod yaki az khobtarin-ha ba shomar merawad ke ba nazar-e man weblog shoma va list zail ham-taraz va beshtar fa'al hastand va akhbar va roydad-haye Bamyan ra ba khobi update mekonand.

bamyan2000.blogfa.com
kabirtabish.blogfa.com
shamaamah.blogspot.com

omidvaram ke hamesha sarboland va mowafaq bashid, hamchenin tabrik ke roz-ba-roz bar mahbobiyat weblog tan afzooda meshawad

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشيد.
با تشکر از زحمات شما و سايت پر بار تان
پايگاه علمي آموزشي راموزي
http://ramuzi.com
آماده تبادل لينک مي باشد.
در صورت تمايل لطفا اقدام فرماييد.

ناشناس گفت...

ناجیه غلامی که افغانی نیست ایرانی است

ناشناس گفت...

امید وارم در کارتون موفق باشید

ناشناس گفت...

ناجیه غلامی از پدر کابلی و از مادر هراتی هست پس چطور افغانی نیست

ناشناس گفت...

"ناجیه غلامی از پدر کابلی و از مادر هراتی هست پس چطور افغانی نیست"
جواب:
بین افغانستانی بودن و افغانی بودن خیلی فرق است
یک پشتون و طالب و ... اوغان یا افغان است و یک تاجک و هزاره و اوزبک که تحت حاکمیت اوغانها هستند ملیت افغانی به او تحمیل شده و افغانستانی است
نمونه اش همین ناجیه غلامی که از دست ملاعمرها و قاچاقچیها و آدمکشان پشتون و شرایط ایجاد شده در سرزمینش بخاطر عقب ماندگی حاکمان پشتون ، به ایران مهاجرت کرد و اگر در اوغانستان می ماند باید یا رخت شور میشد و یا مانند هزاران زن افغانستانی بچه داری میکرد! البته اگر به روی او تیزاب نمی پاشیدند!