۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

نوروز -2

این دومین سالی است که دفتر اکوتوریزم جشنواره نوروزی را برگزار می کند، کاری که باید دولت و ریاست اطلاعات و فرهنگ انجام دهد!
دخترکان در انتظار شروع جشنواره اکوتوریزم

مردمی که شادی، نشاط، تفریح و دمبوره را دوست دارند، در بعد از ظهر نوروز در جشنواره اکوتوریزم جمع شده اند، شادی و تفریح حق این مردم است دست اندر کاران امور باید زمینه دسترسی بیشتر به این حق را فراهم کنند.

مسابقه لنگی، یکی از مسابقات محلی بود که اجرا شد، من برای اولین بار این مسابقه را می دیدم.

طناب کشی بین تیم منتخب بامیان و پی آر تی نیوزلند از مهیج ترین لحظات این مراسم بود، گویا تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته بود و افغان ها برنده شدند، البته آنها از چل افغانی استفاده کردند و طرف مقابل هم برای اینکه میزبان تشویق شود و اعتماد به نفس پیدا کند به آنها تبریک گفته و آنها را در آغوش کشیدند.

برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی، صنایع دستی در خرابه ای مقابل بودا، بخش دیگری از این مراسم بود.

همراه احسان، الهه و عرفان؛ فرزندام قصد داشتم روز دوم به قریه علی بیگ برای تماشای بازی اسکی و یخ مالگ به دامنه کوه بابا برویم اما نشد و به سراغ بره های تازه به دنیا آمده رفتیم.

۳ نظر:

رحمتی گفت...

سلام و تبریک سال نو و بهار دلپذیر و موفقیت در زندگی و همه خوبی ها و ...

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری. لیست آرا را دیدم. زندگی در بامیان با دریافت بیشتر از بیست در صد آرا فعلا در صدر جدول است. امید وارم خواننده گان شما به تنها وبلاگ افغانستان که تا این مرحله پیش آمده بیشتر رأی دهند.
کاشکی "چل اوغانی" را کمی بیشتر توضیح می دادی. ما مردم صد ها چل بلد استیم. تقلب یکی از آن صد ها است.

ناشناس گفت...

axa ha besyar jaleb va didani ast .tashakor az post kardane anan va site zibaye shoma, inshalla k mofaq bashin.