۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

کوتل چونی

شب گذشته برف کمی بارید، کوتل چونی که سرک اش آسفالت است یخبندان یا به اصطلاح شیشه گگ شده بود.

چونی شهر بامیان را به دو نیم با اختلاف ارتفاع زیاد تقسیم کرده است، در بالای چونی شهر نو، ولایت، پلیس و ... قرار دارد در پایین چونی بازار، شفاخانه، دانشگاه و سرک کابل و سرک یکاولنگ قرار دارد، شیب این کوتل بسیار تند است.
هفته گذشته دو موتر، یکی از پی آرتی و دیگری از مردم هنگام پایین شدن از این کوتل پرت شده بودند که خوشبختانه تلفاتی را به بار نیاورده بود.

امروز هم موتروان با احتیاط پایین می شدند و خودشان روی یخ خاک پاش می دادند، نمی دانم شاروالی کجاست که در این مواقع نمک یا ریگ پاشی کند؟ اگر این وضع همچنان ادامه پیدا کند حوادث دلخراش قابل پیش بینی است.

پیاده رو هم موقع پایین آمدن مشکل داشتند، دانشجویان دختر هم که باید از لیله تا دانشگاه را (حدود 5 کیلومتر) را پیاده می پیمایند نیز موقع پایین آمدن از این کوتل مشکلات داشتند.
 
این در حالی است که هفته آینده هشت مارچ روز جهانی زن است. 

تصویر پایین راه دوم پیاده روی است که در چنین روزها خیلی خطرناک تر از راه آسفالته است

۲ نظر:

سید جمال الدین موسوی گفت...

سلام آقای نظری این جانب ماه هاست که بوبلاک حضرت عالی سر می زنم وغربت های راکه شما درایران گزراندید بنده درحال گذراندنش هستم ازاطلاع رسانی خوبتان ممنونم تاحالا فرصت درست کردن وبلاک وکاربری آنرا نداشتم بتازگی شروع به اینکار کردم اگر فرصت کردید
سری بزنید خوشحال میگردم درضمن نام شمارا درجمع دوستانم قراردادم

ali گفت...

سلام دوست عزیز. تشکر فراوان از نوشته هایت در باره بامیان. اگر امکان داشته باشد چند عکس از دانشگاه بامیان و شهری جدید بامیان پست کنید در بلاگ تان. تشکر.