۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

تداوم ایثار و شهادت!


روز پنچ شنبه، بطور مختصر از نمایشگاه فوق دیدن کردم و به دوست عزیزم جناب اعتمادی گفتم که سر فرصت خواهم آمد، یک وقت آمدم  دیدم نمایشگاه باز نشده و وقت دیگر آمدم دیدم که همه چیز تمام شده.

پیشاپیش لازم است از جناب اعتمادی بخاطر تهیه صدها جلد کتاب و ایجاد یک کتابخانه برای لیسه ذکور که کاری است بس مهم و فرهنگی تشکر کنم اما ...

آنچه برگزاری این نمایشگاه توجه مرا جلب کرد دو نکته بود، اول اینکه هدف نمایشگاه "تداوم ایثار و شهادت در جامعه" و دوم مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران-کابل.
به دوستان مجمع که خود نیز تازگی فرم عضویت آنرا پر کرده ام و به خود حق می دهم نظر انتقادی خود را به آنها اعلام کنم، پیشنهاد می کنم که بهتر است برای تدام زندگی، توسعه و اقتصاد جامعه و مردم خویش کار کنند تا شهادت!، شهید زیاد دادیم و خیری هم نصیب ما(مردم) نشد، البته بجز عده ای خاص مانند رهبر صاحب ها!

و نیز با توجه به تجربه تلخی که مردم ما از دخالت مقامات و نهادهای اطلاعاتی-فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به ویژه در هزارستان دارند سعی نمایند تا  آبرو و اعتبار و استقلال مجمع را فدای ویزا، اقامت و کارت آمایش و زندگی پر از حقارت  در ایران نکنند.

۶ نظر:

سید حسین گفت...

سلام

اقای نظری اینکه افغانستان و جهاد اش شکل دیگری به خود گرفت و تا اکنون هم جنگ و ویرانی در این کشور جریان دارد که طرفین جنگ نام اش را جهاد می گذارند و در حقیقت برای خودشان پیشه ای ساخته اند جای شکی نیست و درست نظر دادید.

ولی اینکه ایثار و شهادت را تماماً بخاطر (چنین شخص های و تجربهای تلخ) از بین ببریم این خود راه بجای نمی برد که هیچ بلکه عواقبی بدتر هم خواهد داشت. پس بهتر است جهاد و ایثار گری واقعی را از جنس بدل ان تشخیص داده و انرا ترویج کنیم.

دیگر اینکه نکته شما راجع به اوردن شاخه از دفتر رایزنی ایران را برای بدست اوردن امتیازاتی از انها را خوب و بجاه نوشتی.

موفق باشی.

jawad گفت...

http://hezbullahafghanistan.blogfa.com/
نجیبه شریف هم پناهنده شد!

دانشجو گفت...

سلام آقای نظری
نکته ی جالبی را اشاره کرده اید. باید بیشتر به فکر زنده ها باشیم. ما مردم که هردم شهید! استیم کمی برای زنده بودن خویش کار کنیم.
سلامت باشید
راستی اگر فرصتی به دست آوردی سری به وبلاگ ما هم بزنید

ناشناس گفت...

نظری جان خسته نباشید گزارش جالب و هوشمندانه ارائه فرموده اید. ممنون

ناشناس گفت...

اقای نظری سلام !
شهادت مفهوم ساده نسیت که من تو با روحیه روزنامه نگاری با ان برخورد صلیقه ای کنم .هر تعریفی که دلی ما خواست از ان ارئه دهیم پس بهتر است دست به سویچ بالا دست نه زنیم تشکر

لیاقتعلی افتخاری گفت...

جناب نظری! چند هفته قبل در ویب سایت شما خواندم که سفارت جمهوری اسلامی چند پروژه من جمله لیسه مسلکی را در بامیان افتتاح نمود. جدا حدث زدم که این کشور تحت شعارهای مرموزانه سازندگی و باز سازی در صدد احیای نفوذ گذشته اش در افغانستان و هزارستان می باشد. فعالیتهای انترنیتی و غیر انترنیتی سر سپرده گان ایران در این روزها در کابل نیز چشم گیر شده و همه ای اینها حکایت از آن واقعیت میکند که ایران بازهم نا امیدانه تلاش میورزد نفوذ مضر و نا مبارکش را در منطقه احیا کند. کاش دوستان با همکاری حکومت محلی این گونه فعالیتها را جدا زیر نظر داشته باشند. یقینا آدمهای معلوم الحال دست به اینگونه کار ها میزنند.