۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

شهر بامیان

روز گذشته کارگران شهرداری (شاروالی) پشت در خانه آمده بودند که اگر آشغالی داریم به آنها بدهیم تا آنها با موترشان ببرند.
کم کم دارم امیدوار می شوم که بامیان دارد شهر می شود و این اولین باری است که شهرداری این خدمات را عرضه می داردٰ‌ گرچه این یک پروژه است اما می تواند امیدواری هایی را خلق کند.

من به آنها گفتم که ما آشغال نداریم.
ما آشغال یا زباله های خود را بعضی از آنها را بازیافت می کنیم (مانند شیشه و فلز)ٰ‌ برخی های دیگر مانند پوست میوه یا ترکاری را خر قربان که آب می آورد نوش جان می کند و برخی های دیگر مانند کاغذ و پلاستیک را در بخاری آتش می زنیم.

شاروال جدیدٰ  انجینر خادم حسین فطرت در مدت کوتاهی که آمده است کارهای ارزنده ای ارایه داشته استٰ‌ کارگرانی را گمارده است تا روزنانه 5 کیلومتر سرک پخته را جارو کندٰ‌ جوی ها را تمیز کنند و کار موزاییک فرش کردن پیاده رو ها هم کماکان ادامه دارد باید از اینگونه زحمات ولو کوچک هرچند وظیفه آنان باشد باید تشکر کرد زیرا در این شهر دلسوز و متعهد کم است و حرف زیاد باید به این کارهای اندک به دیده قدر نگریست.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

خوب خوب خوب

بیچاره کار اش را شروع نکرده حرف و حدیث درباره اش زیاد شنیده می شود. خدا عاقبت بخیر کند هر خیری و کارکنی را

ابراهیم گفت...

هر وقت که کوچکترین تغییر از این طرف و آنطرف و مخصوصا از "زندگی در بامیان" درباره بامیان میشنوم و میخوانم، احساس خوشی وجودم را فرا میگیرد و با خود فکر میکنم که چقدر خوب میشد که همه چه مسؤلین و چه شهروندان احساس مسؤلیت میکردند و هر کس در هر کاری که هست آنرا به بهترین نحو انجام میداد. به امید روزی که خدمتکار و دلسوز باشیم. 

ناشناس گفت...

جناب نظری صاحب برای شما ، شاروال و کارگان شاروالی بامیان آرزوی موفقیت می کنم.
امید است که کارهای خوب شاروال شما الگوی باشد برای دیگران.
(( حبیب الله هلمندی ))
از دایکندی

لیاقتعلی افتخاری گفت...

خوشحالم بامیان دارای شهردار فعال گردیده است. باید مردم محل را تشویق نمود تا با اداره شهرداری همکاری نمایند و زحماتش را تقدیر نمایند. امید است سعی و تلاشهایش همچنان ادامه یابد.

Hassan (Ali Akbar) گفت...

Good job Sharwal Saheb:
To keep you in the loop, I should say that these kinds of projects/activities are funded by the USAID’s project named RAMP UP – East Program. The program is aim to create responsive, transparent, accountable and gender sensitive municipal governance in the target provinces (mostly east provinces). This is interesting that we have our lovely province among them….although it is weird as we are in the Central Highlands! However, having new mayor, I hope Bamyan transforms to a real urbanized city.