۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

مساعدت به دانشجویان

شش نفر بودند و خواهان مساعدت؛ از ولسوالی بهسود، اکثرن دانشجویان سال دوم بودند، بهشان گفتم که وضعیت اقتصادی اکثر دانشجویان بامیان ضعیف اند، ویژگی شما چیست که فکر می کنید با آنها فرق دارد؟

گفتند: منطقه ما سرد سیر است و کم زمین هستیم، چند سالی است که از ترس کوچی ها مدتی را به سایر جاها کوچ می کنیم، اکثر ما فرزند ارشد خانواده ای پر جمعیت هستیم، دو تای از ما متأهل اند، پدر دوتای از ما ضعیف، ناتوان، بیمار و از کار افتاده است، یکی مان پدر ندارد، هیچکدام مان در کابل خانه نداریم و اقاربی هم در خارج کشور نداریم که کمک مان کند، کرایه اتاق سال گذشته 1400 افغانی بود، امسال 2500 شده، نان 7 افغانی بود امسال 10 افغانی شده و ...، ما به دنبال کار هستیم اما آشنا و دوستی در اینجا نداریم، کمک هزینه 1800 افغانی دانشگاه حداقل نصف مصارف ماهوار ما را بر آورده می کند، اگر کدام کمکی نشود ممکن است چند تای ما مجبور به ترک تحصیل شود.

با یکی از دوستان صحبت کردم که نهادهای خیریه و موسسات امداد رسان چه کمکی می کنند؛ گفتند اگر خیلی آسیب پذیر باشند، برای یکبار یک بوجی گندم از کمک های WFP  ممکن است به آنها کمک کند.

و نهایت متوسل شدم به این صفحه به آنهایی که فکر می کنند می توانند این دانشجویان را حمایت مالی کنند، شماره تلفن و ایمیل من در گوشه این وبلاگ هست، اگر خواستید می توانید تماس بگیرید، مشخصات، تلفن و سایر جزئیات این دانشجویان را برای تان ارسال خواهم کرد تا امدادی عاجل، ماهوار هر کدام حداقل 50$ و  مستقیم به آنها شود.

۴ نظر:

Manjibar گفت...

Aqaye nazari aziz sipas az agahi dihi ba mawqe shoma. man khodam ham yak danishjoo astam wale ba on ham metanom yak bar 200€ komak konam. wale chotor hawala konam? namedanam.ba kabul mesha hawala kard. badan ba khode shoma tamas megiram.

محمد ظاهر نظری گفت...

دوست عزیز سلام، تشکر از احساس نیک و عالی شما، اگر به من ایمیل بزنید، من شما را به آن دوستان وصل می کنم، در بامیان کابل بانک و عزیزی بانک شعبه دارند، از طریق وسترن یونین می توانید در این بانک ها به نام آن دانشجویان مستقیمن کمک تان را ارسال نمایید.

عزیز فرهمند گفت...

سلم به شما آقای نظری عزیز!
هفته نامه پرسشگر جدیدا در بامیان شروع بهفعالیت نموده و اولین شماره آن با مطالب دلچسپ به چاب رسیده است و این نوید خوبی است برای مردم و فرهنگیان بامیان.

ناشناس گفت...

نظری عزیز سلام
قدم نیک و مبارک تشکیل برداشته اید.
پیشنهاد میکنم یک صندوق تعاونی تشکیل دهید تحت نظارت یک شورای چند نفره.
و ماهوار دوستان که تمایل دارد در ان صندوق سهم بگیرد. و گزارش ماهیانه خود را هم نشر کنید تا دوستانی که اشنایی ندارد و به اطمنان خاطر پیدا نماید که کمکهایی صورت گرفته در جایی خود به مصرف رسیده است. موفق باشید
ع. احمدی