۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

هریکن و برق!

بنیاد اجتماعی توازن فردا در اعتراض به بی برقی بازهم راهپیمایی را سازماندهی کرده است، دو سال پیش نیز چنین برنامه ای راه اندازی شده بود اما خان صاحب به روی خود نیاورد.
اگر برق می خواهید در این دادخواهی عمومی اشتراک ورزید.
گفته می شود که در این راهپیمایی هریکنی بزرگ نیز حمل می شود و در یکی از چوک های بازار نصب خواهد شد.

به نظر من وزارت انرژی و برق و دولت مرکزی باید به این اعتراضات مدنی مردم بامیان پاسخ مناسب دهد ورنه شکل و شمایل آن ممکن است طور دیگر شود!

۴ نظر:

عبد الله بیدار گفت...

با سلام به حضور نظری جان!
از اینکه همیشه به وبلاگت دسترسی ندارم بسیار رنج می برم. گزارش خوبی بود. خداکند همه مردم عزیز و محروم بامیان در این راهپیمایی سرنوشت ساز شرکت کنند. نه به خاطر برگزار کنندگان آن بلکه به خاطر خواسته ی که این تظاهرات از دولت دارد. درضمن اگر وبلاگ بنده را پسندیدید به پیوندهای تان اضافه فرمایید بنده نیز بدور از انتظار خاصی از قبل اضافه کرده بودم. موفق باشید.

علی شاه ظریفی گفت...

تظاهرات انسانی را باید از بامیان آموخت.

ناشناس گفت...

هر که آب از دم شمشیر خورد نوشش باد.

من نمی گویم خشونت کنیم. اما باید هزاره ها در یک تظاهرات عظیم در کابل به محرومیت بامیان و دیگر مناطق هزاره نشین اعتراض بکنند. یک هریکن نصب کردن در بامیان دردی را دوا نمی کند.

چمن

ناشناس گفت...

حرکتهای مدنی و مسالمت آمیز راهی است که مردم از این طریق خواسته هایشان را به سمع مقامات دولت می رساند تا دررفع مشکل اقدام شود. متاسفانه حکومت فعلی افغانستان دهن مردم را باز گزاشته و گوش خودرا بسته است. هرچه مردم شکاین کند نتیجه نمی دهد ویاهم دولت به مردم اهمیت قائیل نیست. از این رو حرکتهای مدنی صلح آمیزبی اثر تبدیل به حرکتهای خشین می کردند چنانچه در نوشته شما هم به آن اشاره شده است.اگر هدف حکومتداری و امدن ثبات در کشور باشد باید به خواسته های مردمان چون بامیان توجه صورت شود در غیر آن "به تنگ آیی به جنگ آیی"