۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

انتقال مسئولیت امنیتی

دیروز برای بامیان و افغانستان روز مهمی بود، به قول عبدالرحیم وردک وزیر دفاع "تاریخ این روز را در صفحات خود به خطوط زرین ثبت خواهد کرد."
و به قول داکتر اشرف غنی احمد زی: " اولین گام حاکمیت ملی" دیروز برداشته شد.
و این افتخار به نام مردم بامیان، پیشگام در این عرصه ملی ثبت گردید.


 اشرف غنی به صراحت گفت: "فقر و بی عدالتی" قبل از امنیت برای مردم بامیان "تهدید" است و از قول رئیس جمهور گفت در سه سال آینده "تحول بنیادی" در بامیان خواهد آمد و بامیان "شاهراه ابریشم جدید" در افغانستان خواهد شد.

و بازهم گفته شد که طی سه سال آینده 57 ملیون دالر برای تجهیز بخش امنیت ولایت بامیان مصرف خواهد شد.
وزراء دفاع، داخله و معاون امنیت ملی هم وعده سپردند تا امنیت مردم بامیان، امنیت شاهراه های این ولایت را تأمین خواهند کرد.
وزیر فواید عامه هم گفت قرار است بامیان از طریق دو کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب به شاهراههای افغانستان وصل شود.

در ختم مراسم بیرق افغانستان توسط وزیر دفاع در محل مراسم (قومندانی امنیه) به اهتزار در آمد و بیرق کشور نیوزلند پایین تر از بیرق افغانستان بر افراشته شد.
 
 البته برخی ها نگران اند و برخی ها هم به این مسئول بدبینانه می نگرند و برخی ها هم مأیوس اند و نگاه منفی دارند اما من معتقدم که باید نگاه خوشبینانه داشت به قول داکتر اشرف غنی احمد زی اردوی ملی هم فرزندان شماست، تأمین امنیت و دیگر پروسه های ملی بستگی تام به حمایت مردم دارد اگر مردم بدبین باشند، اعتماد نداشته باشند و همکار دولت شان نباشند، معلوم است این پروسه شکست می خورد، پس بنابر این من به تعهدات گفته شده و توانمندی های نیروهای ملی باورمندم و این روز را روز تاریخی می دانم.

بعد از کنفرانس مطبوعاتی جمعی از فعالین مدنی بامیان هریکنی را به عنوان تحفه به والی صاحب و فاروق وردک دادند تا به خان (وزیر آب و برق) به عنوان تحفه برسانند.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

Ba dorood ba shoma wa khanandagan weblog tan Wa nang wanafrin bar khani ke Taez az sar wa soratash mebarad Ismail bi miri ke engona TAEZ QAEL MESHAWY !!!

رسول شجاعی گفت...

سلام آقای نظری
این هرکین هست یا الکین؟
هرکین معنیش چی هست واگر الکین هست چی هست؟

آزاد گفت...

سلام نظری جان ،
سپاس از خبررسانی تان . مردم بامیان ، از خلاقیت ویژه ای برای رسوا سازی این "خان" ها بهره مند هستند .
امید است که روزی ، حتی یک خانه در بامیان ، شب ها خاموش نماند .
پیروز باشید

ناشناس گفت...

جناب نظری صاحب سلام برشما !
شما از قول اشرف غنی گفته ائید که ایشان از قول رئیس جمهور گفته است بامیان تا سه سال دیگر شاهد تغیرات بنیادی خواهد شد!!! اگر یاد تان باشد در سال 1382 وقتیکه کرزی به برای اولین بار به ولایت بامیان آمده بود به مردم آن ولایت گفت من انشاءالله و تعالی در سال آینده از روی سرک قیر به ولایت بامیان می آیم که تا هنوز که حدوداً 8 سال می گذرد آن گپش عملی نشده است به نظر شما چطور ممکن است که تا سه سال دیگر ما و شما شاهد تغیرات بنیادی که جناب کرزی می خواهد باشیم؟
(( حبیب الله هلمندی )) از ولایت دایکندی