۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

رفتار معلم

علی ظفر شهیدی یکی از معلمین فعال در حصه اول بهسود است، او سالهاست که معلم است و اکنون مدیر یک مکتب صحرایی است که به گفته خودش حتی خیمه هم ندارد او در ضمن ورکشاپ حقوق بشر که بحث حقوق اطفال در آن جریان داشت خاطره ای را نقل کرد.
 ساختمان جدید لیسه استقلال، حصه اول بهسود

او گفت: 40 سال پیش شاگرد لیسه استقلال، حصه اول بودم، آن موقع معلمین ما از جلال آباد و مشرقی می آمدند، کت و شلوارهای اتو کشیده داشتند و با بوت های رنگ شده خویش روی چوکی لم می دادند و سیگرت می کشیدند و قدم می زدند، من به اتفاق چند همکلاسی ام نان خشکی که صبح ها از خانه برای خوراک چاشت با خود می آوردیم در بازار "دان آو دوله" (دهن آبدره) به یک قران می فروختیم و آنرا دو عدد سیگرت بی فیلتر "کیدو" می خریده و می کشیدیم و خیلی لذت می بردیم!

این سیگرت کشیدن ام 18 سال به طول انجامید از دوازده سال پیش که خودم معلم شدم، سیگرت کشیدن را ترک کردم و نخواستم که شاگردان من از این عمل تقلید کنند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

تشکر نظری صاحب از کذارشهای که از بهسود خبر میدهد .. در این پست اخیر تان نام از استاد شهیدی بردین که خاطره جند سال قبل را زنده کردین....
سالهای که ایشان به حیث مدیر لیسه استقلال ایفای وظیفه مینمود .. شهیدی زمان که به حیث استاد در لیسه استخدام شد مدیر ان زمان "احمدی" اورا به حیث معلم صنف اول انتخاب کرد اما لیاقت و پشت کاری که داشت در مدت کوتا خیلی رشد نمود و به جیث استاد محبوب در بین شاکردان شناخته شد . محبوبیت ایشان از زمان شروع شد که سال بعد تدریس مضامین کیمیا را به صنوف 7 الی 12 هم شروع کرد . قبل از ایشان استاد سالاری و حق سوزی حقوق شاکردان در لیسه مروج بود اما شهیدی یک امید تازه به شاگردان داد او خود شاگردان را از حقوق شان اگاه نموده و رابطه اکادمیک معلم و شاکرد را به شاگردان معرفی مینمود. بطور خلاصه میشه گفت او یگ اغازگر حق طلبی همه شاگردان شد .همه شاگردان او را به حیث استاد واقعی دوست میداشت و همیشه از ایشان به حیث یک معلم خوب خواهد دوست داشت.
بالاخره با تلاش فراوان ایشان توانست مدیریت لیسه استقلال را به عهده بگیرد با انهم بعضی مشکلات سد راه ایشان بود باز هم توانست خیلی موفقانه مدیریت لیسه را انجام دهد..
کفتنی های زیاد هست که ما باید در باره ایشان بگویم که انشا الله در اینده ها خواهم نوشت .
اما متسفانه درین اواخر مطلع شدم که ایشان توسط افراد استفاده جو از مقام خلع شده و نمیدانم حالا درکدام مکتب ایفا وظیفه مینماید..

من از نظری صاحب خواهش میکنم که اگر معلومات بیشتر از ایشان و لیسه استقلال دارین لطفا در این صفحه به نشر برسانید خوشحال میشم ...
تشکر

ناشناس گفت...

سلام
خاطره سگرت کشیدن علی ظفر شهیدی را نشر کرده اید. میدانید که بسیاری از جوانان بامیانی فردا خاطره های چلم کشی در چای خانه پیتو را برای نسل بعد بازگو خواهم کرد.