۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

تقصیر آمریکا

چند شب پیش تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی مربوط به جمهوری اسلامی ایران فیلمی مستند از زندگی و تحصیلات دو دانشجوی دانشگاه کابل شهزاد {اکبر} و احمد (دو جوان به ظاهر تکنوکرات، روشفکر و ...) را نشر نمود.
در جای جای این فیلم آنان بار بار تمام مشکلات فعلی مانند جنگ و خشونت و ... را به گردن آمریکایی ها می انداختند و می گفتند آمریکا مقصر است.
البته همه کاسه کوزه ها را بر سر آمریکا شکستن امروزه خیلی نهادینه شده است از رئیس جمهور گرفته تا مردم عادی آمریکا را در خشونت های فعلی افغانستان مقصر می دانند.

ولی من با توجه به فوکس فیلم به این موضوع دیگر گونه برداشت کردم و آن اینکه ایران و پاکستان سناریوی شکست دموکراسی در افغانستان و شکست مأموریت آمریکا را به خوبی تطبیق کرده اند و حالا کار به جایی رسیده که این حرف را از زبان افغان های تکنوکرات به خورد مردم افغانستان و جهان می دهند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

لعنت به حکومت ایران و پاکستان!

درست است که مردم افغانستان بیسواد اند و مسائل ملی شان را خوب درک کرده نمی توانند ولی اینها که داد از مسلمانی و حسن همجواری می زنند صد مرتبه بدتر از امریکائی ها و اروپائی ها با ما افغانها بدی کردند و نیز به ریش ما می خندند.

از دیدن اخبار ایران نفرت و تنفر در وجودم سرازیر می شود و در این ماه مبارک رمضان از خداوند میخواهم که اول مردم ما را به راه راست هدایت کرده بعد حکومتهای ایران و پاکستان را به سزای نیات شومشان برساند.