۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

وضعیت حقوق بشر

امروز دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در بامیان گفت که خشونت علیه زنان امسال در این زون نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
خشونت علیه زنان سال گذشته 44 مورد ثبت شده بود و امسال فقط در هشت ماه ( الی ختم ماه عقرب ) به 46 مورد رسیده است.
لت و کوب22 مورد، قتل سه مورد، بد دادن دو مورد، ازدواج اجباری و تجاوز هر کدام یک مورد از جمله این خشونت ها می باشد.
هم چنین از مجموع 92 شکایت دریافتی تاکنون 20 مورد آن نقض حقوق بشر تشخیص داده شده است.
این کمیسیون مواردی را به عنوان نقض تثبیت می کند که قضیه ای اتفاق افتاده باشد و آن قضیه توسط ارگانهای مسئول دولتی مورد بازخواست و رسیدگی قرار نگرفته باشد.
زون بامیان شامل ولایت بامیان و ولسوالی های شیخ علی، لولنج پروان؛ ولسوالیهای دایمرداد، بهسود 1 و 2 میدان وردک؛ جاغوری، ناهور و مالستان غزنی می باشد.
این نهاد دخالت متنفذین در قضایا، عدم باورمندی عده ای مسئولین نهادهای عدلی و قضایی به موازین و قوانین حمایتی حقوق بشری، نبود پرسونل مسلکی زن در نهادهای عدلی- قضایی؛ خلاد قانون، نبود محکمه فامیلی را از جمله عوامل تداوم خشونت علیه زنان می داند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام نظری عزیز!
امید است موفق باشید
کار کردن در اداره حقوق بشر برای تان نمی زیبد این اداره فاسد است و کدام حقوق بشر؟ این نهاد ی که تمام اصول شان بر مبنای نظام لیبرال نهاده شده است و از قران خدا چیزی برای گفتند ندارد شرم است مثل شما جوانان عمری علمی خود را صرف این کار می کنید .
کدام حقوق بشر؟ این نهاد در دنیا سردمدارانی شان چه کار می کند در فلسطین ، لبنان و ده جای دنیا و حا لا می خواهد برای این مردم مدینه فاضله النبی درست کند.
خنده دار ومضحک است و سیما ثمر را مگر همه نمی شناسد مثلی ان مردی که دوزی می کرد و پولی دوزی را برای مردم کمک می کرد حال این خانم هم برای زن مسلمان شده یگ الگوی فاسد در دنیای غرب موفق باشی . راستی بادت نره که شما تارو پود تان اری دیگه ///////////////////////