۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

دشواری های سفر هزاره ها به استرالیا-1

از همین میدان هوایی کابل هرچند پاسپورتت ویزای رسمی دبی، هند یا مالزی را داشته باشد چون هزاره هستی به راحتی مهر خروج نمی زنند و بهانه شان این است که شما قاچاقی استرالیا می روید، امنیت ملی از ما خواسته که جلوی مهاجرت تان را بگیریم می روید در دریا غرق می شوید!
 البته اینها همه اش بهانه ی هست برای آزار دادن و اخذ رشوه که بعد از ساعتی و دریافت مقداری پولی مشکل حل خواهد شد.

از پاکستان عمومن از میدان هوایی کراچی و نیز اسلام آباد یا لاهور باید به مقصد کشورهای مالزی یا تایلند از طریق تزانزیت یا مستقیمن با پاسپورت پاکستانی پرواز کرد؛
پاسپورت هایی که عکس از شماست اما نام از کسی دیگر یا حتی به نام شما اما پلیس های پاکستانی شما را یا حتی هزاره های کویته را که به اصطلاح خودشان اورژینال هستن و به زبان اردو مسلط اند مانع می شوند مگر اینکه قاچاق بران مربوطه قبلن به آنها پول داده باشند و هماهنگی لازم شده باشد.
 از سد پلیس و خروجی که عبور کنی مانع دیگر نماینده شرکت های تکت فروشی هست که در میدان هوایی به شما کارت پرواز یا بردینگ پاس نمی دهند مگر آنکه باز قاچاق بر یا پول مشکل را حل کند.

کسانی که مستقیمن از ایران به مقصد مالزی یا اندونزی پرواز کرده اند با مشکل جدی روبرو نشده اند چون اون ها ویزای اصلی را از سفارت مالزی یا اندونزی بدست  آورده اند و با تحویل کارت شناسایی خود مهر خروجی را به راحتی زده اند و کسانی هم با پاس خارجی یا ایرانی توانسته اند از میدان های هوایی ایران عبور کنند که البته با توجه به محکم گیری اطلاعات ایران ریسک این کار زیاد می باشد.

از میدان هوایی دبی نیز همانند ایران تنها با داشتن ویزاهای معتبر می توانید خارج شوید و بعضی مواقع بچه ها گیر افتاده اند پس از مدتی بازداشت به کابل دیپورت شده اند.

بعد از پرواز از مبادی یاد شده چون: افغانستان، پاکستان، ایران، هندوستان، کشورهای حاشیه خلیج، ترکیه و ... مقصد بعدی مالزی یا تایلند می باشد و در مواردی هم کامبوج، ویتنام، سنگاپور یا سریلانکا تا از آنجا خود را به  اندونزی برسانید یا حتی برخی ها مستقیمن به اندونزی خود را رسانده اند خوب راه قاچاق می گن هزاران راه و چل دارد!

و پلیس مبارزه با قاچاق انسان به ویژه پلیس استرالیا با کشورهای ذکر شده همکاری نزدیکی دارد تا جلوی این قاچاق گرفته شود اما به دلیل وضعیت بد اقتصادی کشورهای ذکر شده و نیز عملکردهای قاچاق برها آنها قادر نیستند صد فی صد جلوی این کار را بگیرند و گهگاهی آدم های کم شانس و بی طالع گرفتار چنین پلیس هایی می شوند و نتیجه اش بازداشت و بعدن دیپورت به مبدا ذکر شده خواهد شد البته این بازداشت ها هم فرق می کند گاهی چندین روز تا چندین ماه به طول می کشد و گاهی هم توسط پلیس کشور مبدا دستگیر می شوند چون در پاس آنها مهر دیپورتی زده می شود.

و مرحله بعدی سفر با موتر از کشورهای ذکر شده تا مرزهای آبی مالزی با اندونزی عبور از جنگل  و سفر با قایق به جزایر اندونزی و بعد سفر با کشتی یا هواپیما به دیگر شهرهای اندونزی یا عمومن جاکارتا پایتخت خواهد بود که این سفر نیز امکان دستگیری در جاده، جنگل، میدان هوایی یا در آب خیلی زیاد وجود دارد و نیز امکان غرق شدن قایق یا کشتی!

و مثل همیشه ارتباطات قاچاق بر، پول و شانس و طالع تنها وسایل نجات شما خواهد بود.
در این سالها که خیل عظیم مردم به این راه روان شده اند عده کثیری از مردان و زنان و حتی خانواده ها توسط پلیس مالزی یا اندونزی دستگیر شده اند و اکنون در بازداشتگاههای به سر می برند که برخی ها نامش را کمپ می گذارند اما هیچ فرقی با زندان ندارد!

و زندان های مالزی شرایط خیلی سخت تر و غیر انسانی تر نسبت به اندونزی می باشد.
و بعد از ماهها نماینده کمیشنری ملل متحد می آید با شما ملاقات می کند و می رود تا ماهها بعد این شرایط سخت زندگی، حصر بودن و انتظار عمر انسان را به هدر می دهد و آدم را به اصطلاح پیر می کند!



۱ نظر:

هزاره انلاین گفت...

با سلام
این یک دعوت رسمی است.
وبسایت خبری وتحلیلی هزاره آنلاین افتتاح شد.
گروه هزاره آنلاین با افتخار میزبان مطالب خبری،تحلیلی، اشعار،داستان وتصاویرارسالی شما میباشد.
وبسایت هزاره آنلاین متعلق به تمامی هزاره های جهان میباشد.
هدف ما مبارزه با تبعیض نژادی ورسیدن به عدالت وبرابری میباشد.
هزاره انلاین یک تارنمای مستقل است.
لطفا برای حمایت از ما ادرس وبسایت مارا لینک نمائید.
با تشکر: