۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

عبدالله در بامیان

داکتر عبدالله عبدالله کاندید ریاست جمهوری امروز به بامیان آمد।
هزاران نفر از مردم بامیان اعم از تاجک، سادات و هزاره از مناطق مختلف ولایت به استقبال ایشان آمده بودند।

داکتر عبدالله بر محرومیت و فقر مردم بامیان صحه گذاشتند، ایشان وعده ها دادند و گفتند که به وعده هایشان صادق می باشند نه مثل کرزی که پنج سال پیش که به بامیان آمده بود وعده سرک قیر برای کابل-بامیان را داده بود و گفته بود دفعه بعد از راه سرک به بامیان می آید اما بامیان نه تنها سرک اش قیر نشده که کاهگل شده است।

عده ای انبوه جمعیت امروز را که بیشتر تاجک ها و سادات بودند نوعی قدرت نمایی این دو اقلیت که فکر می کنند چند سال است در بامیان به آنها بی توجهی شده می دانند اما من با توجه به حضور اقلیت هزاره در این بین فکر می کنم که باید از این فرصت به نفع وحدت در بامیان استفاده کرد، چرا سادات خود را جدا می دانند؟ و چرا تاجک ها احتیاج به قدرت نمایی دارند؟

باید این مشکلات را حل کرد.
چرا همه اقلیت های موجود مانند هزاره های امامیه، اسماعیلیه، تاجک و سادات بامیان به دور هم نباشند.
جمعیت امروز نشان داد که می شود چنین اجماعی را فراهم کرد।






۵ نظر:

خاک گفت...

ما مخالف عبداله جان نیستیم هر که از افغانستان است حق انتخاب و انتخاب شدن را دارد.

مردم تاجیک خودشان یک ملیت محروم است و اله بیله به مشکلات خوده برسند و بعد برادران پشتون که همه را حتی بزور هم خواهند گرفت و بعد علوییت به برادران ازبک داده خواهد شد و پشتبانی مردم سید که هم نژادی است و در اخیر اگر چیزی ماند و یا نماند از مردم هزاره است...

پس برای مردم هزاره انتخاب عبداله جان و کرزی -اش یک کاسه است ولی درینجا منظورم تبلیغ علیه کدام قوم و قبیله نمی باشد صرف روشن نمودن اذهان عامه است.

ایا مسعود با مردم هزاره در وزرات همین عبداله نه جنگید ایا قهرمان ملی کابل چور نکرد و ایا با طالبان از شیعه و وابستگی بابه مزاری به ایران به سود خود استفاده نکرد؟ و همین عبداله شاهد فاجعه افشار نبود؟ ایا خواست بابه مزاری رح صرف ریاست امنیت ملی نبود مگر مردم هزاره این قدر پست و نامبارک است که لیاقت یک چوکی ریاستی را در دوران وزرات همین عبداله با وجود ان همه قربانی و جهاد در پهلوی دیگر اقوام با هم برادر و برابر نداشت ؟؟؟و صد ها سوال و چرا دیگر.......

پس راه حل چیست؟

هزاره نباید با لقمه نان حرام یک وقته عبداله برای سالیان متمادی بعدی حق خوردن حقوق حقه خود را بر خود حرام کند. ایا واقعا ما و مردم هزاره منافقین استیم که از یک سوراخ چند بار گزیده می شویم؟؟؟ ایا مردم هزاره میتوانند ثابت کنند که از جمله مومنین استند؟؟؟

ایا در موجودیت پدر و برادر سکه می شود به برادر ناتنی اعتبار کرد و ایا کاکا پدر می شود؟

این چه قسم قضاوت است که شما میکنیید؟؟؟

ما به تمام اقوام احترام داریم ولی برای رسیدن به حق خود -خدا و پیامبرش "عقل" حکم میکند که اول در بین خودی کسی را انتخاب کنیم که زبان و خواست ما را درک کند و یا حداقل از مشکلات ما با خبر باشد و بعد تحت رهبری خودی با سایرین خود را مطرح کنیم در غیر ان از بی اتفاقی هیچ ملتی به جای نرسیده است!!! و خود کرده را همیشه نوشدارو پس از مرگش خواهد رسید که امیدوارم که اینبار مرگ و درد از طرفی خودی نباشد!!!

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت|
اری "باتفاق" میتوان "جهان" گرفت

ناشناس گفت...

برادران عزیز و محترم!
هر گونه تفرقه اندازی بین اقوام گفتار بی مسعولیت و اشتباع سیاسی است. وعده دادند برای مردم اثیب دیده و زجر دیده مسلک سیاستمدارن است.
م ر ر ا

ناشناس گفت...

با سلام خدمت دوستان.
جناب اقای ناشناس اگه کمی عقل داشته باشی و مطلب جناب خاک را بخوانی خواهی فهمید که واقعیت چی است. ایشان درست می گوید شما تصور دارید که در زمانی که عبدالله رئیس جمهور شد می اید بامیان شما را اباد میکند. یا کدام مقام و منصب بالا به شما می هد نه خیر عبدالله همان جنایتکار غرب کابل افشار و بامیان است. او گرگی است در پوست میش.
جناب ناشناس یا هزاره نیستی و اگر هم هستی از ان هزاره هایی هستی که غیرت رانادیده می گیری و خود می سپاری به دست چنین افرادی.

ناشناس گفت...

توجع به نوشته !!!
بامیان شما را اباد میکند ؟؟؟
بامیان کی را ؟؟؟
کی هزاره است من ویا شما؟
تشکر امید خفه نشده باشی.
م ر ر ا

ناشناس گفت...

تو حتمی در بامیان بودی از گپ خبر نداری.امین عبدالله و شورای نضار ش چی گناهای سر ما کرده بودن او بیرار؟