۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

تقدیر از پلیس

سرابی- سمونیار خدایار قدسی آمر امنیت پلیس- عظیم فرید ولسوال شیبر ( نفر چهارم بعد از سرابی)
محترم عبدالرزاق آمر حوزه پلیس که در این عملیات اشتراک داشت
دستگیری ملابرهان توسط پلیس یک موفقیت عمده برای پلیس بامیان می باشد।
والی بامیان امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی از آمر امنیت، آمر حوزه و ولسوال شیبر بخاطر شجاعت و دلیری شان تشکر کرد।

۸ نظر:

EKLHSI.AREF@GMAIL.COM گفت...

محقق رهبرحزب وحدت مردم افغانستان از کرزی در بامیان کمپین نمود
امروز حاجی محمد محقق رهبرحزب وحدت مردم افغانستان دراجتماع بزرگی مردم بامیان حضور یافته وازکادیداتوری حامد کرزی کمپاین نمود
حاجی محمد محقق که فرد شرشناس ونسبتاً محبوب درمیان جامعه هزاره شهرت یافته است در محفلی تقریباً 3000 (سه هزار) نفری دربامیان صحبت می کرد محقق در بخشی از سخنان خود گفت : این حرف درتاریخ افغاتستان باید ثبت شود که آقای کرزی رئیس جمهور ضعیف بوده است ولی متعصب نبوده است ومردم ما بشتر از تعصب ضربه دیده تا ضعف حکومت یک شخص، درسخنان اقای محقق آمده است با معاهده که باکرزی صورت گرفته است درآینده برای مردم هزاره 5 چوکی (کرسی)وزارت صحبت شده است ودو ولسوالی یکی جاغوری ودیگری هم بهسود ودرآینده نیز دو ولسوالی دیگر مانند لعل وسرجنگل غور پنجاب ورس بامیان محقق که سخنانش با شعار های زنده باد کرزی وزنده باد محقق وچک زدن همراهی میشد گفت:به کرزی رای بدهید و حق خویش را بدست آورید البته رای پراکنده نه، بلکه رای همه گانی وسازماندهی شده وهمآهنگ وی گفت به کسی رای دهید که معاهده تطبیق شود ازین پیش مردم هزاره مانند قورهای گوشت تقسیمات می شد ولی اینبار رای ها قورهای گوشت نذر نباشد چون درسرنوشت شما تعلق می گیرد باید منسجم باشد.

خاک گفت...

اقای محقق یک معامله گر کثیف سیاسی است و او هرگز کفایت رهبری هزاره را ندارد یک لافوک شکم گنده است که همش دروغ سر هم میکند و به خورد مردم بدبخت هزاره میدهد...

دروغ گویی وی از انجا معلوم است که چوکی وزارت را در کابینه اینده کرزی قبول ننموده مگر مردم هزاره اینقدر کودن است که این حرفش را باور کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

پست نامرد دالر ها را که بنام مردم مغاره نشین هزاره گرفتی کجا کردی
؟؟؟
این پست نامرد مردنی که حق زندگان را میخورد فراموش کرده که وزارت پلان قبلا به مردم هزاره داده شده بود ولی وی با بی کفایتی و خیانت خود انرا از دست داد.

ایا در تمام بامیان یک هوشیار نیست که پرسان کند که پول حداقل یک وعده غذا که کرزی در جیب اش برای مردم بامیان ریخته کجا رفت و حالا مردم هزاره را به باد هوای ولایت و ولسوالی به بازی و ریشخند میگیرد...

کرزی اگر ریس جمهور شود باید مسولیت خود منحیث ریس جمهور در باره هر شهروند افغانستان چه هزاره و یا.. باید انجام دهد ولی سوال اینجاست که این پست بی شرف -بی کفایت برای مردم هزاره تا حال چه کرده است ؟؟؟؟؟؟

این برداشت وی غلط است که کرزی تعصب ندارد و سرکهای کاهگلی بامیان این مورد را ثابت میکند که کرزی تعصب دارد دارد دارد!!!!؟؟؟؟

اقای محقق حرمسرا و بیش از هفده اولاد دارد و این قسم رهبر که در غم باز و بستن بند دنبان خود و سیر کردن شکم گنده اش است هرگز بدرد مردم هزاره نخواهد خورد.

مردم هزاره شریف من چشم دید خود را برایتان قصه میکنم تا شما اقای محقق را بهتر بشناسید و به حرفهای بیشرمانه وی بازی نخورید>

یک از دوستان برای کسب بورس تحصیلی بوزارت پلان بعد از سفارشات بسیار ساعت ها انتظار ایله بیله به دیدار سکرتر محقق نایل شده بود. با معرفی و ارایه مدارک تحصیلی خواهان یکی از جمله هشتاد بورسیه تحصیلی را از جناب سکرتر ایشان نموده بود و شما میدانید که در جواب این بچه هزاره که از صنف اول تا دوازده را اول نمره بوده چه فرموده بودند؟

جواب اینطوری بوده که این بورسیه سهمیه سرمایداران و کسانی است که مبلغ باندازه پانزده الی بیست هزار دالر در بدل استفاده ان پرداخت کند!!!

خوب حالا شما قضاوت کنید که بچه هزاره که پدرش از مظالم روزگار باید از عایدات مچی گری و جوالی گری و زیست در مغاره کوه تا ان مرحله افتان و خیزان در مقابل رهبر عالی عظمت خود رسیده باشد و اینطوری جواب بشنود ایا در شاک و اغما نخواهد رفت؟

ایا میتوان ازین طور رهبر توقع خدمت را برای مردم داشت و یا به وعده های وی اعتماد کرد نه بخدا هرگز

اینطور اشخاص خایینین ملی استند که از پشت سر گردن زده شوند تا باعث عبرت همه گردد!!!

لعنت ...علی قوم الظالمین

ناشناس گفت...

اقای نظری هر نظر توهین آمیز را نشر نکن. محقق بد یا خوب بدیل رهبری او برای هزاره ها محسنی و سادات و ایران است.

ناشناس گفت...

برادر گرامی وعزیز احساساتی نشوید .
بدبختانه مردم هزاره مردم زجر دیده غریب پولی ونا چار زندهگی کمپوتر ندارند که گپهایت را بشنوند.
در صورتیکه شما لیاقت رهبری را دارید
شروع به تبلیغات سیاسی کنید و مردم
بیچاره ملت را از غربت بکشانید.
گپ گپ است کردن و خواستن اعراده قدرت
است.به امید موافقیت تان.
م ر ر ا

زمان جاغوری گفت...

سلام آقای خاک،

من دو سوال از شما دارم:

1. فایده ای بدنام کردن و حمله به محقق برای مردم ما چیست؟

2. بدیل وی کی است؟ می توانید کمی مشخص تر به خیانت های محقق به مردم ما اشاره کنید.

در ضمن خوش می شوم اگر با خونسردی بگویید که در شرایط فعلی چه کاندیدی می توانید بهتر از کرزی آشوبهای باالقوه وطن را خاموش نگه دارد.

لازم نیست شما در وبلاگ دیگران به کسی که هزاران قوم ات او را دوست دارند فحش بدهی. نقد کن. ضعف هایش را بگو. باید ها و نباید هایش را بگو اما دوست عزیز این وبلاگ است. میدان جنگ نیست که فحش می دهی. حوصله بد چیزی نیست.

خوش باشید

زمان جاغوری

خاک گفت...

الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور>
پدر را باز پرس آخر کجا شد مهر فرزندی

و یا

به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید>
که سالک بیخبر نبود ز راه و رسم منزل ها

و شاید بهتر این باشد که نوشت--

برای بعضی ها بیفایده است توضیح دادن زیرا:

مثلهم كمثل الذي استوقد ناراً فلما أضاءت ما حوله ذهب ... بنورهم وتركهم في ظلمات لا يبصرون * صم بكم عم فهم لا يرجعون و یا---

مخاطبهم جاهلون قال سلاما تفسیر-- خداوند کمک به انسان ها جاهل را حرام قرار داده است.

پس چاره اینست که سلام داد و خاموش نشست. و یا بقول شاعر:


بنشینم و صبر پیش گیرم
دنباله‌ی کار خویش گیرم

ناشناس گفت...

خاک جان معلوم میشود عربی میفهمی .
من نمیخواهم جوابی چنین گپها رابنویسم
عربی را اکثریت مردم این سیات نمیفهمند اگر چی بنده انرا بیسار خوب میداند.بهتر است دری فارسی و یا پشتو
بنوسید.
حکیم و موافق باشید.

محمدزمان احمدی "هزاره" گفت...

سلام.وبلاگ زیبایتان را دیدم.
از مطلب تقدیر از پولیس خیلی خوشم آمد.