۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

انتخابات؛ خیر یا شر؟

چهارده روز از انتخابات می گذرد، هنوز از طرف کمیسیون انتخابات نتیجه نهایی اعلام نشده است।
شمارش در مراکز آرا در حضور ناظرین محلی طرحی جالب بود و در عین حال کمک می کرد به شفافیت پروسه و نیز کاهش ادعاهای مبنی بر تقلب।

با آنکه شمارش تمام آرا در محلات رأی گیری همان شب و احیانا" فردایش تمام شد و با آنکه امکانات تلفن در اکثر ولسوالی ها و نیز اینترنت در تمام مراکز ولایات وجود دارد، می شد یک کاپی از نتایج مراکز را فورا" در اسرع وقت به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل روان کرد و آنها هم نتایج اولیه را بلافاصله اعلام می کردند।

اما آنچه با گذشت چهارده روز شاهدیم، آمار تنها نصف مراکز اعلام شده است، گویا آقایان تمام صندوق های بیست و هشت هزار مرکز رأی دهی را در کابل آورده و یکبار دیگر آنها را شمارش می کنند، اگرچه این کار برای محکم کاری خوب است، اما چه تضمین بر سلامت این پروسه وجود دارد؟

آیا این زمان طولانی برای کسانی که باخته اند، زمینه برهم زدن بازی، شورش، ادعای تقلب، بحران و ... را نمی دهد؟
من و خیلی های دیگر ترس و بیم داریم که نکند بار دیگر، ................ (وای خدای من حتی از نام بردن اش می ترسم) اتفاق بیفتد، اگر چنین شود، دعا می کنیم:

انتخابات؛ از خیر ات می گذریم، شر مرسان.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

مگر اقای کرزی را امروز میخواهید بشناسید.

و باتاسف اگر فردا باز رای گیری شود دوباره همان روباه محکم خلیلی و محقق را شاهد خواهد اورد. و مردم بیچاره و نادان بازهم صلوات خواهند فرستاد.

shahla گفت...

جناب نظری خوشحال و خرسندم که آمدید و من را از نظرات نیکتان آگاه کردید
چه اتفاق جالبی همسر منهم از حوالی کابل یعنی پغمان زیبا هستند و بکرات ما به آنجا رفتیم به قلای واحد هم رفتیم خیلی جالب بود در ادامه راجع به آنجا هم خواهم نوشت
بازهم به دیدار من بیائید
حق یارتان

ناشناس گفت...

Man Ba Gofta Hai Nashinas Mawafiqam

ناشناس گفت...

Warlord Dr Abdullah bei SajiaPart5 آیا داکتر عبدالله یک جنګسالار است؟ بیانات عبدالجلیل جمیلی در یتویوب تماشا کنیید.

دوستان عزیز حقایق در باره سرقت سرمایه تمام بیت المال توسط عبداله عبداله و احمدشاه مسعود دزد کابل.

بیچاره کسانیکه که به این داکتر ناداکتر رای دادند ها ها ها ها جاهل ها

ناشناس گفت...

آقای نظری سلام امیدوارم صحت مند باشید مطلب انتخاباتی شما جالیب بود

ناشناس گفت...

مردم افغانستان پس از سالها مبارزه با نجیب الله با مشاهده بی ظرفیتی مجاهدین آرزوی بازگشت او را داشتند که خیالی خام بود. بترسیم از روزی که ارزوی بازگشت کرزی را داشته باشیم.

هموطن گفت...

سلام بر شما. وبلاگ جالبی دارید. بسیار جالب. کار مهمی با شما دارم. لطف می کنید آدرس ایمیل خود را بگذارید؟ یا برای من به این آدرس ایمیل بفرستید. من نتوانستم ایمیل شما را در وبلاگتان باز کنم. ایمیل های من هست
tabassom_84@yahoo.com
naji720073@yahoo.co.uk
منتظر گرفتن شماره تماس و یا ایمیل شما هستم.
ممنون.