۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

منتظری امید افغان ها

سالهایی که در قم بودم، روزهایی را بیاد می آورم که مهاجرین مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند و گاهی بگیر و ببند شروع می شد؛ آنگاه روحانیون و نمایندگان مهاجرین به خانه آیت الله منتظری می رفتند، هرچند گپ او را کسی گوش نمی داد اما باعث دلجویی و آرامش خاطر مهاجرین می شد، منتظری به پدر افغانی ها هم شهرت داشت و حتی برخی ها او را افغانی می دانستند.

منتظری در این اواخر نظریات جدیدی درباره حقوق بشر و اسلام ارایه کرده بود که گاهی مورد استفاده دوستان در برنامه های آموزش حقوق بشر در اقصی نقاط هزاره جات قرار می گرفت اما برخی کج اندیشان وابسته نظریات او را قبول نداشتند.

از صاحب نظران هموطن انتظار دارم که حق این مرد بزرگ را بخاطر حمایت از افغان ها و خدماتی که به  جامعه انسانی انجام داده است اداء نمایند.

۳ نظر:

محمدنادر شفق گفت...

آیت الله منتظری از جمله معدود علمای بود که درایران، با قدرت وسوسه نشد. شان و مقام مرجعیت را حفظ کرد و قاطعانه از حقوق افراد دفاع نمود. خداوند ایشان راقرین رحمت خویش بگرداناد!

ناشناس گفت...

سلام خدمت تمام خوانندگان وبلاگ.
سلام جداگانه خدمت آقای شفق.جناب استاد کجا تشریف دارید؟ من باآنکه شخص خوتان را ندیده ام اما تعریف تانرا در بامیان زیاد شنیده ام.بنده فعلا کارمند موسسه UNHCR هستم. دوستان به شمول علی محقق سلام زیاد می رساند.
نامت را جستجو کردم درگوگل از همین جا و بامیان پرس پیدایت کردم.
هرجا باشی موفق باشی

ناشناس گفت...

سلام به تمام خواننگان این وبلاگ , راستی کدام نظرخاصی درمودر نداشتم ولی خیلی رنچ می بریم از موجدیت غزنویان در بامیان واعقامایه تاسف است چون می گویند یار آزموده آزمودن خطاست در غزنین تخم کینه و نفرت گرای کاشتند که در بامیان خواهد چه کرد.
تشکر از یار مولانا