۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

سومین جام شهید مزاری

سومین مسابقات نیو فول کونتاکت (شین گی تای) جام شهید مزاری  با حضور بیش از 140 ورزشکار از 10 ولایت دیروز در بامیان برگزار شد.
این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انجام  شد.

ورزشکاران شرکت کننده در این جام  از مقابل بودا تا تندیس رهبر شهید و از آنجا تا استادیوم فوتبال شهید مزاری را رژه رفته و سپس مسابقات در حضور تماشاگران ادامه یافت و در ختم روز به برندگان لوح تقدیر و مدال توزیع گردید.
به نظر من این ورزش کمی خشن است، بیشتر ضربه های مشت به صورت وارد می شود و بسیاری از ورزشکاران علی رغم پوشیدن کلاه و محافظ دندان و ...  دهان و دماغ شان خون می شد!

شیهان حیدری گفت این ورزشکاران از ولایاتی چون بدخشان، هلمند، بلخ، سمنگان، کابل و جاغوری با هزینه خودشان آمده اند!!
او در ادامه گفت از سال 82 تاکنون ورزشکاران این رشته بیش از یکصد مدال منطقه ای و جهانی را کسب کرده و 30 مدال افتخار دولتی از رئیس جمهور اخذ کرده اند.

این رشته تاکنون در 16 ولایت گسترش یافته است.
جام شهید مزاری هر ساله در بامیان برگزار می گردد.

در موقع اهدای مدال به برندگان، حیدری یک مدال نقره و تقدیر نامه به عباس آگاه خبرنگار رادیو صدای آشنا و تلویزیون راه فردا و یک مدال نقره و تقدیر نامه به امیر فولادی، مسئول برنامه اکوتوریزم و برگزار کننده دومین جشنواره راه ابریشم اهدا کرد،  گرچه این مدال ها بخاطر زحمات این دو نفر در برگزاری این مسابقات تقدیم شد اما من فکر می کنم، مدال ورزشی فقط  باید بخاطر پیروزی در نبرد و مبارزه  در میدان ورزش تقدیم شود ورنه ارزش خود را از دست می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: