۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

عید فطر امسال

چند روزی بود که رخصتی بود، سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود، بین تعطیلین و سه روز عید فطر؛ خوب وقتی که  دسترسی به اینترنت نباشد، وبلاگ هم تعطیل است.
خوشبختانه که دوستان زیادی در بامیان هستند که رسالت اطلاع رسانی در بامیان را انجام می دهند که لینک های این وبلاگ شاهد این مدعاست.

عید سعید فطر امسال خوشبختانه چه از طرف کرزی، چه از طرف ملاهای ما، اتفاقا" در یک روز مصادف شد، صبح زود رفتم برای به جا آوردن نماز عید در مسجد جامع رهبر شهید، در حیاط مسجد دیدم که دو موتر آیساف نیروهای سنگاپوری ایستاد هستند، گمان کردم که برای امنیت آمدند، داخل مسجد که شدم در صف کناری ام سرباز سنگاپوری هم برای نماز نشسته بود و اشاره کرد که مسلمان است.

آقای صادقی قصد داشت که نماز را اقامه کند، گفتند صبر کنید، مقامات پلیس برای امنیت در راه هستند!
سنگاپوری ها برای امنیت یک سرباز مسلمان شان دو موتر از صبح وقت آمده بودند اما مقامات خواب برده ما برای امنیت هزاران نماز گزار هنوز نیامده بودند.

جالب آنکه در صف نماز هیچ کاندیدی را هم ندیدم، کاندیدهایی که پوستر و شعار های مذهبی و دینی شان در و دیوارها را پر کرده است اما در بزرگترین همایش مذهبی سال، شهر و ولایت شان اشتراک نداشتند.

۵ نظر:

مهدي گفت...

سلام
بايد بگويم جاي بسي شرمساري است هم براي مقامات امنيتي و هم براي كانديدان انتخابات

محمد از ترکیه گفت...

نبودن کاندیدان در میان مردم آنهم در افغانستان نرمال است. اما چه کاندیدایی؟ آنها در میان مردم نباشن بهتر از بودنشان است. امیدوارم که کامیاب نمیشن.

اقبالی گفت...

اقبالی از کابل...
به نظر من کاندیدا ها بیشتر مصروف کمپاین وتبلیغات انتخاباتی شان بوده. شاید برای مراسم دینی ومذهبی شان آنقدر ارزش قایل نباشد

ناشناس گفت...

انجمن گفتگوي اينترنتي افغانستان
http://gofteman.pops.tv/forum.htm

ناشناس گفت...

جالب انکه در صف نماز هیچ کانیدی را هم ندیدم کاندیهایی....
بدبختانه رهبران ما صرف بخاطر قدرت امدن همرای اقوام غیور و عزیز ما با ماست و بعد مردم خود را فراموش میکنند و ارمانهای انها را زیر پایی میکنند.

م ر ر ا