۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

نمایشگاه عکس

مرکز فوتوژورنالیزم چشم سوم دیروز نمایشگاه عکسی را آنهم در بر فراز بودا برگزار کرد.
بیش از 50 عکس از 12 هنر آموز جدید این مرکز عکس هایشان را به نمایش گذاشتند.
عکس های جذاب، جالب و با محتوا و پیامی عالی بودند.


محل نمایش هم مغاره ای بزرگ بودایی در بالای صلصال بود به قول دوستی، در سالن کنفرانس بودایی ها تدویر یافته بود که بازدید کنندگان می بایست 600-700 متر ارتفاع را کوهپیمایی کنند و نفس زنان خود را به نمایشگاه برسند.
می خواستم از بازدید کننده ای که سخت به عمق عکس ها خیره شده عکسی بگیرم و در اینجا نصب کنم اما بازدید کننده ها یا مشغول صرف آب میوه و بوسراق افتتاحیه بودند یا در کنار عکس ها با موبایل و کامره شان در حال گرفتن عکس یادگاری بودند، به نظر من تدویر نمایشگاه عکس و انتظار درک  پیام های آن کمی زود است.

محترم نجیب الله مسافر مسئول مرکز فوق برای مسئولینی که برای افتتاح آمده بودند، پیام های تمام عکس ها را تشریح کرد! (عکس باید خود سخن گوید نه ...)

قبلن شنیده بودم که هدف از تدویر دوره سه ماهه عکاسی برای 12 جوان بیشتر آموزش گرفتن عکس های خبری است تا آنها بتوانند مشکلات و مسایل جامعه شان را بدین روش انعکاس دهند اما از 50 عکس نمایشگاه، عکس های کمی را در موضوع خبری یافتم، عکس ها بیشتر منظره یا چهره بودند یا شاید من در این رابطه نفهمیدم.

در طول دوره آموزشی به هر هنر آموز یک کامره نیمه حرفه ای داده شده بود و در ختم دوره آن کامره ها پس گرفته شده است و هزینه این پروژه را هم یک موسسه فرانسوی داده بود، طبق روال پروپازل، پروژه، فند، دونر و اینجیو  تمام وسایل کار  متعلق به مستفیدین پروژه می باشد، اما اینکه چرا این دوربین ها به هنر آموزان جوان داده نشد درست اطلاعی ندارم، خدا کند که موضوع مانند دیگر اینجیوهای تجارتی نباشد.

البته این نمایشگاه امروز(پنج شنبه) هم دایر است، کسانی که در بامیان هستند می توانند مراجعه کنند، عکس های زیاد تر از نمایشگاه عکس را اینجا ببینید.

۸ نظر:

رحیمی گفت...

دوست گرامی آقای نظری درود برشما
همینکه میبینم باجدیت خستگی ناپذیر ، همه روزه وبلاگتان را بروز میکنید ازشما سپاسگزاری نموده آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
درضمن از شمامیخواهم به وبلاگ بنده هم تشریف بیاوریدو درصورت تمایل به تبادل لینک بهم خبر بدید.
باسپاس

صادقی بامیانی گفت...

باسلام
عید قربان را به شما دوست گرامی تبریک عرض می کنم و امید وارم که همیشه خوش و موفق باشید
http://bamyani.mihanblog.com/

ناشناس گفت...

What is wrong with you, Mr. Nazari?
Why are you being so negative and depressing?
You need to stop this negativism and whining. It is not being helpful.
When you are not doing anything for your people why do you criticize those who are?

علیرضا گفت...

سلام
عکسهایی که گذاشته بودید در ایران به دلیل فیلتر شدن سایت فلیکر قابل مشاهده نیست
لطفا در بخش دیگری قرار دهید.
در ضمن از زحمات شما ممنونم و اگر مایل هستید به وبلاگ بنده سر بزنید و در صورت تمایل باهم تبادل لینک کنیم
موفق باشید خدانگهدار

ناشناس گفت...

دوست گرامی سلام تشکر از نوشته ها فعالیت های خوب تان امیدکه همشه مارا در جریان تازه ترین رویداد ها خصوصا در بامیان قرار بدهید . درین بعدی ها ازشما خبری نیست که کجا هستی که کدام اخباری هم نداری به هر حال موفق باشید
محمد رضا

ناشناس گفت...

وبلاگ شما عالی است. از نوع مطلب آخر تان بیشتر بگذارید. به وب شما همیشه سر می زنم.

لطفا لینک این وب را هم به فهرست لینک های خود بیفزایید. در این وبی که معرفی می کنم، زندگی یکی از شخصیت های برجسته بامیان بازتاب می یابد. ممنون.

http://www.nargis2.blogspot.com

محمد ظاهر نظری گفت...

در پاسخ به دوست ناشناس که گفته است در این پست منفی بافی، ناامیدی، نالیدن، اشتباه و انتقاد بدون اینکه خود کاری برای مردم انجام دهم انجام شده است، من در این پست هر دو نیمه لیوان یا نکات مثبت یا کاستی آنرا کوشش کردم بنویسم، نمی دانم از کجای این پست این دوست گرامی چنین برداشتی کرده اند، خوب بود به آن موارد هم اشاره می کردند، به هر حال تشکر از لطف و محبت شان.

ناشناس گفت...

سلام
من هم از این نمایشگاه دیدن کردم. حرف های اقای نظری کاملا درست است که عکس ها اصلا خبری نبود مثل این که کسی وقت تفریح عکس گرفته باشد. از هر گوشه که دلش شده بود
من از اقای مسافر نا امید شدم