۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

خشونت علیه خبرنگار

عصر روز گذشته خبرنگار محلی تلویزیون راه فردا در ولایت دایکندی حین تهیه گزارش از وضعیت زندگی مردم در ولسوالی گیزاب مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت که تمام وسایل کاری اش حریق شده و خودش نیز به شدت مورد جراحت قرار گرفت.

رضا پیمان می گوید حمله کنندگان احتمالن مربوط به طالبان می باشد و دلیل این حمله نیز گزارش هایی است که وی از عدم حاکمیت دولت در آن مناطق تهیه کرده است.
افراد مسلح قصد داشتند که وی را به منطقه نامعلومی با خود ببرند که با وساطت مردم محل وی نجات پیدا می کند.

ولسوالی گیزاب از ولسوالی ناامن ولایت دایکندی می باشد که اداره آن به دستور رئیس جمهور به ولایت ارزگان سپرده شده است.
دیده بان رسانه های افغانسان هفته گذشته اعلام کرد که 58 مورد خشونت علیه خبرنگاران در سال 2010 به ثبت رسیده است که بعد از پاکستان، افغانستان دومین کشوری است که میزان بالای خشونت بالای خبرنگاران جریان دارد.

در زون مناطق هزارستان این اولین تهدید جدی بالای یک خبرنگار می باشد که از قرار معلوم نه دولت محلی ارزگان و نه گروه مخالف دولت- طالبان (براداران ناراضی) جوابگو نخواهد بود.

۱ نظر:

نجیب الله گفت...

برادران ناراضی کرزی دیگه نازکتر از گل شده. مگر کسی جرأت دارد برعلیه آنها حرفی بزند و یا از قتل عامشان گزارش تهیه کند. آنها برادران و نورچشمان کرزی اند و دیگر جرمی ندارند فقط کمی ناراضی اند و مردم را سر می برند و مکتبها را می سوزانند و همه چیز را به آتش می کشند و هیج ارزش انسانی و بشری و اسلامی راقبول ندارند!!!!