۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

جنبش مردمی مصر

دیشب خبرهای مصر خیلی قمر در عقرب بود و امروز که رادیو را گرفتم انتظار داشتم که مبارک هم فرار کرده باشد اما، نه خیر تاکنون چنین، نشده است.

واکنش کشورها در این رویداد خیلی جالب است، هر کدام بر اساس میزان تأثیر این رویداد بر وضعیت و منافع خودشان موضع گیری کرده اند، جمهوری اسلامی از ترس سرباز کردن جنبش سال گذشته ایران که آنرا فتنه می نامند و با خشونت آنرا سرکوب کرده اند، با خوشحالی تمام این خیزش مردم مصر را لقب جنبش اسلامی، خیزش مردمی و ... می دهند و برای سرنگونی فرعون مصر لحظه شماری می کنند.

آمریکا، بزرگترین مدعی حقوق بشر و دموکراسی در جهان هم از ترس از دست دادن خاورمیانه و تهدید شدن اسرائیل و قدرتمند شدن اخوان المسلمین و ... از مردم مصر حمایت نکرده است و به جای آن از رژیم مبارک می خواهد که این بحران را با اصلاحات مدیریت کند.

حمایت از خواست مردم برای شریک شدن در قدرت، نظارت بر قدرت، از بین رفتن ظلم، فساد و استبداد، شفافیت در عملکردها عین حقوق بشر، دموکراسی و عین تعالیم دینی اسلامی است، چه آنکه مردم نظام اسلامی را بخواهند چه نظام سوسیال دموکراسی را اما دیکتاتور ها بدانند که مردم جهان دیگر تحمل آنها را با هر نام و عنوان ندارند، دیر یا زود گلیم آنها نیز جمع خواهد شد.

اما نتیجه آنکه، ما نه فریب شعارهای به ظاهر اسلامی و ... جمهوری اسلامی را بخوریم و نه به  شعارهای دموکراسی خواهی و حقوق بشر طلبی آمریکا باورمند باشیم، هر کدام به نفع منافع خودشان شعار می دهند، چیزی که مظلوم است اسلام، حقوق بشر و دموکراسی است.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

آنانکه انحصار طلب اند، چون همگنانشان رو به زوالند. از رؤیت دلنوشته های تان خوش شدم. سری هم به کلبه ما بزنید و اندیشه ای به یادگار بگذارید.
www.lifenews.blogfa.com

ندای غرب (میثم منیعی) گفت...

سلام هموطن
چه سلام زیبا و دلنشینی به من یاد دادید, زیباترین سلامی که تا به حال شنیدم.
حرف شما کاملا درست است و هر ملتی خودش باید از حقوقش دفاع کند.

مهدی گفت...

سلام کدام اسلام مظلوم است؟؟

fadayemam گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.