۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

خارجی ستیزی

یک کشیش روانی  در آمریکا  به احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می کند و قرآن را آتش می زند و مسلمانان افراطی دفتر یوناما در مزار را به آتش می کشند، عده ای را با گلوله می کشند و عده ای را سر می برند، تنها به جرم خارجی بودن!

اگر یادمان باشد سال گذشته صدها جلد کتاب درسی مکاتب که قرآن کریم هم شامل بود توسط دوستان داخلی- برادران کرزی- به آتش کشیده شد و تاکنون دهها مکتب هم که در آن قرآن کریم هم وجود داشت به آتش کشیده شده است و خانه های مردم بهسود که قرآن هم در آن وجود داشت بازهم به دست دوستان کرزی- کوچی نما ها- به آتش کشیده شده است، در کابل خانواده ای از صفحه روزگار حذف شد در قندوز و جلال آباد، کابل و ... صدها جنایت صورت گرفت اما احساسات هیچ کس چنین غلیان نکرد، این بار چرا چنین شد؟

رویه کشیش روانی، عکس یادگاری سربازان آمریکایی در کنار اجساد ملکی افغان ها، سوء استفاده رسانه های وابسته به بنیاد گرا ها و در کنار آن روحیه تبلیغاتی خارجی ستیزی محترم رئیس جمهور، شکست دولت های خارجی در آوردن صلح، ثبات، بازسازی و تغییر در وضعیت زندگی مردم همه و همه دست در دست هم داده است تا روحیه ضد خارجی در کشور تقویت شود و اندک حادثه ای منجر به چنین حوادث ناگوار گردد.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

Ba dorood ba shoma wa hame dostan khanandae weblog shoma
Ba nazar Man Quran Amricae ha AZ Quran hazara ha Ba Arzeshtar ast HAr chi Bashe American ast Mark Dar Ast Quran Behsoodi Koja ! wa Quran America koja Dost daram beshtar Dostane KE sang din ra Ba sena mezanand Pasokh go bashand ke AYa Islam ejaze Dada ke agar yak adam rawani Dar usa Quran ra Atesh zad shoma Ham Dar Mazar Sharif Mardoom Begona wa khitmat karan yak moasesae ke baraye komak ba mardoom faqir wa bechare afghanistan jang zada amada choor wa chapawool rah be andazin agar mantiq Islam hamen ast Man az an bezaram hazar bar megoyam bezaram engona kar ha aborye baraye mosalman ha baqi na khahad gozasht
Bayad porseda shawad ke CHIRA engona kar ha Dar umol qora Islam SAUDI ARABIA YA UMOL QURA ISLAM JUMHORI ISLAMI IRAN SORAT NAMEGIRAT KE DAR KISHWAR BAD BAKHT MA ETIFAQ ME OFTAD OMID KE ANDAKY BAZ BESHTAR WA AMEEQ TAR BE ANDISHM !

ناشناس گفت...

نظری عزیز، جانا سخن از زبان حق می گویی.

با سلام

برادران ناراضی کرزی به همکاری وهابیون و برادران پاکستانی اش اسلام را اجاره کرده اند. و تفسیر تازه ای از اسلام را به مرحله اجراء گذاشته اند.
تنها 22 کشوری عربی، ایران، پاکستان، هند، مالزی، اندونزی مسلمانان اروپاء استرالیاء افریقا و امریکا از طریق دولتشان و کانالهای دیپلوماتیک ابراز انزجار می کنند ولی قراردادی های اسلام همانطوریکه گفتید دیگران را سر می برند.

مصداق اهنگری که در جای مرتکب جرم شد و در جای دیگر سر زرگری را زدن اینجا صدق می کنند. و حالا هم این جنایتکاران احساس قربت و نزدیکی به خداوند خواهند کرد و منتظر پاداش اند حال اگر به عقل شما تمام خارجی ها مستحق کشتن اند چرا تشریف برده به PRT حمله نکردید؟؟؟؟ یا انها مثل این انسانهای مظلوم بی دفاع نیستند و شکمتان را از گلوله پرو خواهند کرد؟ ترسو های بزدل، انسان نما؟!؟!؟!؟

خداوندا از این اسلام بیزارم.

داود ناظری گفت...

از ابراز احساسات شما تشکر می کنم که در قالیب نظر به وبلاک زندگی ..... مطرح کردید اما خوب بود که نام خوده هم زکر می کردید ، نمی دانیم که این احساس را یک هم وطن مسلمان مادارد یا کسی دیگری چنین احساس را دارد ، چطور غیر اخلاق رسانه ای را از خود نشان دادید که مین حیث ناشناس نظر دادید ، ما به نظر تان اضافه می کنیم که درست است که این مسئله را باید تمام کشور های اسلامی با چنین رفتار که دیروز در مزار شریف صورت گرفته آنها هم انجام می داد. صورت گرفتن این عمل بیدون غرض ومرض نیست ،
با احترام : داود ناظری

عبدالله گفت...

نمي دانم كه از كدام درد و از كدام مصيبت كه امروز دامن گير ملسمانان و بخصوص ملت افغانستان شده بنويسم!
دردي كه بيش از از سي سال ميشود پيكر اين ملت بيچاره را آزار ميدهد اما با يك تفاوت بسيار وحشناك بنام حقوق بشر،حقوق زن، كمكهاي بشر دوستانه، كمكهاي بلاعوض، جامعه جهاني و امثالهم.
تمام اين درد هايكه بالاخره نتيجه اش كشتن افراد بيگاه، انتحاري هاي بس خطرناك ، بيچارگي، ويراني، عقبماني،تنفر بين ملت ها، بيسوادي و همه و همه.
هميشه يك سوال در فكرم راه ميدهد كه تابكي ما نمي دانيم كه درد از كجا نشأت ميگيرد و تا بكي مصيبتش را كشيده برويم؟
آيا ما سزاوار همين مصيبت ها آفريده شده ايم؟
باالاخره اكثر اوقات به اين نتيجه ميرسم كه همه درد ها و مصيبت ها بنام هاي مختلف در نقاب هاي مختلف به ما تحميل ميگردد، اما ما بيخبر و بنام كمكهاي بشردوستانه با آغوش باز آنرا ميپذيريم.
ميآييم درقسمت سوختاندن قرآن شريف.
حكومت هاي غرب توانائي تمام مصارف و كشتن هزاران نفر را بنامهاي نقض كردن حقوق بشر، مساوات، عدالت، در هر نقطه از جهان دارد مخصوصاٌ كشور هاي ملسمان نشين اما خوشبخانه توان مجازات يك كشيش كه در زير بال خود رشد و پرورش داده ندارد؟
نمي دانم كه باز اين ابر قدرت ها به كدام بن بستي برخورده كه ميخواهد باز مسلمانان را اخصاً مسلمان نما هارا به اين بهانه ها مصروف نگهدارد.

ناشناس گفت...

عبدالله جان

با قسمتی از حرف هایت موافقم ولی اینکه چرا امریکا و غربی ها در کل کشیش را مجازات نمی کنند باید بگویم انها مسلمان نیستند و از غیر مسلمانها چیزی زیادی نباید توقع داشت ولی آیا این دلیل برای مسلمان نماها میشود که در مزار شریف مردم را سر ببرند؟ این گونه قصاص را اسلام اجازه داده است؟

پیغمبر آخر زمان حضرت محمد (ص) از احادیث شان نقل شده است که امت من از یک سوراخ دوبار نیش نمیخورد ولی همانگونه که شما اشاره کردید ما بیش از 30 سال از که نیش ها خورده ایم.

باز هم از پیامبر عظیم الشان نقل شده است که در اواخر عمر گرانبهایشان به همه مردم گفت اگر حقی بر من دارید بیاید و بستانید که همان داستان ساربانی که اشتباهن شلاق حضرت خورده بود را اینجا نقل می کنند و پیامبر گرامی فردی را روان می کند که همان شلاق را بیاورد و همانطوریکه بدن اش لچ بوده وی را قصاص کنند. "این است اسلام واقعی و چیزهایکه دیگران باید از ما مسلمانان بدانند.

پس اگر به مشکلی برخوردید از انرا از خود بدانید و راه حل را نیز در خود بجوید و بیهوده انرا بگردن امریکا و غرب نیندازید که همانگونه که در 30 سال گذشته چه عرض کنم بلکه 300 سال گذشته انگلیس، شوروی و حال امریکا را بیهوده مقصر می دانیم حال انکه خود ما مایه فساد و جنایت ایم.

با عرض پوزش از خوانندگان این سایت که مطالب را پراکننده و در بعضی جایها ادبیان را درست ننوشتم.

بهروز باشید و موفق و به امید ظهور مولایمان مهدی موعود ع که با ظهورشان دنیا را پر از عدالت کند.

ناشناس گفت...

جناب آقای نظری درود برشما
مطالب تان را خواندم
واقعاً که جای تأسف است یک کشیش در آمریکا به قرآن کریم بی حرمتی می کند ولی در اینجا ( افغانستان ) مردم به در و دیوار همدیگر آتش می زنند و منا فع عامه را حریق می سازند و انسانهای بیگناه را به قتل رسانیده و عده ای را به سوگ عزیزان شان می نشانند.
اینها کسانی اند که همواره شعار می دهند که هرکس هوای دین دارد -- کلوخ در آستین دارد . ازین ها باید پرسیده شود که آیا در آنسر دنیا به مقدسات اسلام توهین شود شما در این سر دنیا هموطنان تان را بی رحمانه به قتل می رسانید؟
(( حبیب الله هلمندی ))
از ولایت دایکندی

ناشناس گفت...

سلام

خوب شد که بعد از وقت زیاد نوشته ای از شما خواندم. چرا مثل سابق بیشتر نمی نویسید؟؟

سال نو هم مبارک باشد.

در بامیان چه خبر است؟؟

به نظر من پشت سر تظاهرات های افغانستان سه چیز است:

1. جهل
2. جهل
3. جهل

رازی جاغوری

ابراهیم گفت...

آقای نظری درست گفتید وقتی مکتب آتش زده مشود و یا مردم کشته میشوند و خانه های مردم بیگناه به آتش کشیده میشوند، این غیرت مندان مسلمان بی اعتنا از کنارش میگذرند و حتی یک بار از شروع حکومت کرزی تا حالا نشد که همین مردم با همین جوش و خروش بر علیه حملات طالبان و یا کوچیهای غاصب بروند بر سر دولت و تظاهرات کنند و نارضایتی خود را نشان بدهند،اما حالا چطور میشود که غیرت مسلمانیشان تور میخورد و اینچنین به جوش می آیند و انتقامش را از کارمندان و مردم عادی میگیرند. به نظر من اینها همه به خاطر این است که این مردم احساس مالکیت بر قرآن و اسلام میکنند یعنی اگر طالبان آتش زند پروا ندارد بلاخره آنها مسلمانند و حق دارند چنین کاری را بکنند خدا میبخشد و خداوند با مسلمانان است، اما کس دیگری اگر اتش بزند باید از هر کس که سر راهشان قرار گرفت انتقام قران و اسلام را بگیرند و سر ببرند. آه که آدم خسته میشود از این همه حماقت و تظاهر.

ناشناس گفت...

علی پیام از راه دور مشوره میدهد
ما شنیده ایم علی پیام مشاور حکومتداری ولایت بامیان مدتی تقریبا سه ماه میشود که در دفتر ووظیفه نیست ولی والی بامیان وی را حاضر حساب میکند این خینت است در حق مردم باید وی منفک شود
آقای نظری لطفا این مطلب را پیگیری کن

ناشناس گفت...

گفت آتش زدن قرآن کار درستی بود؟
گفتم سوزاندن هيچ کتابی متمدنانه نيست.
گفت واکنش افغانها چطور؟
گفتم آن هم کار نادرستی بود.
گفت به هر حال عده ای به عقايدشان توهين شده.
گفتم به خاطر چهار تا ورق سر کسی را نمی برند.
گفت آن اوراق در نزد مسلمان ها مقدس است.
گفتم از جان بيگناهان هم مقدس تر است؟
گفت گمان نکنم.
گفتم از اين گذشته امريکا هم کشور آزاديست.
گفت آزادی هم حدّی دارد.
گفتم اين تعصب افغانهاست که نامحدودست.
گفت پس قانون چي؟
گفتم جرم شهروند امريکايی در خاک امريکا چه ربطی به افغانها دارد؟

(واقعاً زیبا نوشته است. نه؟)

علی شاه ظریفی گفت...

«عقل که کامل شود، سخن کوتاه می‌شود» علی (ع)
خیلی زیبا و کوتاه تحلیل کردید. موفق و پیروز باشید.
سپاس

غلام نبی افضلی گفت...

سلام نظری عزیز،
نوشتن شما به خواندن می ارزد، آنچه در مورد مسایل اجتماعی می نویسید، البته بسیار قابل قدر است شکوفا تر و موفق تر باشید، مطلبی در مورد قرآن سوزی نوشته ام میتوانید سری بزنید.
موفق باشید.