۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

بامیان سلام

امروز تیم کرزی گردهمایی را بنام "سلام بامیان" راه اندازی کرده بودند و اطلاعیه داده بودند که کرزی خواهد آمد
اما به گفته خلیلی به دلیل اوضاع امنیتی تمام سفرهای خود را لغو کرده است ( احتمالا" انفجار دیروز حسابی ترسانده است، خوب شد نیامد ورنه تمام زندگی روزمره مردم فلج می شد) و خلیلی بجایش نه با هلی کوپتر اردوی ملی بلکه هواپیمای اختصاصی شرکت پامیر آمده بود!

محفل در استادیوم شهید مزاری برنامه ریزی شده بود و صدها تن از ولسوالی های دور آمده بودند یا آورده شده بودند ( برای آنها هم سیل است و هم ساعت تیری و هم کمپاین) و هزاران نفر دیگر هم از مرکز بامیان آمده بودند.

خلیلی از پیشگامی مردم بامیان، هزاره ها و مردم اهل تشیع! شروع کرد، وعده ها را تکرار کرد و آخرسر هم نهیبی به دادگاه بین المللی لاهه (دادگاه بین المللی جنایت کاران جنگی و ناقضین حقوق بشر) زد।

بقیه را در تصاویر زیر ببینید











برای رسیدن به کمپاین باید از پل لرزانک و چوبی باید گذشت
رحیم علی یار والی سابق و رئیس کمپاین در حال مصاحبه با یک تلویزیون خصوصی

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

تشکر آقای نظری صاحب
بلی ایشان همیشه شرایط فعلی را با هفت سال قبل مقایسه میکند. بد نیست به ایشان توصیه شود که این صواب نیست. اگر مسله مقایسه در کار است تو را خدا شرایط فعلی هزاره ها را با صد سال پیش مقایسه کن که کسی به رویت خنده نکند! هنوز مردم را انسان نمیدانند، اینها...........

خاک گفت...

خلیلی در یک مصاحبه اش گفته بود که وی از هنر و زور خود به مقام ریاست جمهوری رسیده است نه او هزاره است و نه به کمک هزاره وی ضرورت دارد و نه به کمک مردم هزاره وی به چوکی ریاست جمهوری رسیده است!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

اگر این حرف غلط باشد من شیر مادر بر خود حرام میدانم بروید در این مورد معلو مات بکنید.

پس معلوم نیست که مقصدش از امدن به بامیان چه است او به رای و کمک مردم هزاره به گفته قبلی خودش ضرورت ندارد؟؟؟

پس اگر به کمک مردم غیور هزاره ضرورت دارد پس ایا جا ندارد که گفت که خلیلی یک انسان خس دزد و نمک حرام است!!!

کسی که به خلیلی که مفکوره جت هاو کم اصل را دارد رای بدهد به خود و ایند ه اولاده خود جفا کرده است...



پسر نوح با بدان بنشست>خاندان نبوتش گم شد

سگ اصهاف کف روزی چند> پی نیکان گرفت و مردم شد

بچه هزاره گفت...

سلام به دوستان عزیز.
جناب اقای خاک تو مطمینا شیر مادرت را نخورده ای اگر هم خورده ای حلال زاده نیستی. چرا که خلیلی در تا این مدت یک بارهم نگفته که من هزاره نیستم و ایشان همیشه طرفدار مردم خود بوده و است.
تو هزاره نیستی حتما یا یک سید هستی و یا تاجیک و یا پشتون.
درکل باز می گویم که تو یک پدر نداری اگر از یک پدر بودی چنین گپ نمی زدی.
جناب نظری اگر هم غیرت هزارگی داری این مطلب مره را سانسور نمی کنی.

ناشناس گفت...

یکی از کسانی که گاهی عکس می گرفت، می گفت که وقتی استاد خلیلی در حال سخن گفتن باشد بسیار سخت است که عکس مناسب ازو گرفته شود. می گفت دهان مبارک ایشان یک رقم "غار" معلوم می شود. این عکس استاد چندان خوشایند نیست. اگر دنبال کدام "پیام هنری" دیگر نیستی لطفا این عکس را حذف کن آقای نظری عزیز.

ناشناس گفت...

برادر هزاره چرا خودت خاک را تاجک ویا پشتون میگویی.تو فکر میکنی که تنها تاجک و پشتونها چنین تحلیل میتواند داشته باشد؟
خودم افغان پشتون هستم مگر برایی خود اجازه تحوین رهبر و شخصیکه فعلا
رهبر یک حزب و مردم عزیزم باشد بدهم.
م ر ر ا

خاک گفت...

بچه هزاره "پدر دار" ولی بی خبر و غافل/ هفته فام نباش.

اگر هردیوانه زنجیری به قواره این منحوس و خس دزد نظر کند میداند که خلیلی هزاره است.او هرگزاین چهره مکار خوده تغیر داده نخواهد توانست مگر اینکه جراحی پلاستیک کند.

زمانیکه که خلیلی میگوید که وی به کمک مردم هزاره به ریاست جمهوری نرسیده و نه مردم هزاره توقع کمک را از او داشته باشد چنین معنی میدهد که وی هزاره بودن خود را انکار میکند.

من شرط میبندم که در تذکره هویت خود خلیلی خود را تاجیک نوشته شده است!!!

اگر فوتوی خلیلی را در ین سایت که از مغاره نشینان دیدن کرده باشد و حتی میدانست که انها چه خاک شب وروز میخورند و یا چطوری زنده اند میدیدم بطور حتم عقیده خود را تغیر میدادم.

ولی کسی پا روی شانه زخمی مردم هزاره گذاشته و از برکت خون شهدای هزاره به مالکیت شهرک و شرکت تجارتی و ریاست جمهوری رسیده وبعد دریک جلسه خصوصی با چشم سفیدی اظهار میکند که همه این امتیازات باد اورده و نتیجه درایت و کفایت شخص خودش می باشد چنین معنی میدهد که وی به تمام ملیت درد دیده هزاره توهین میکند.

خلیلی در بامیان امده بود تا کرزی ریس جمهور شود و خود خلیلی بمقام معینیت اش دو باره به عیاشی و اعمار کاخ و کوخ و اندوختن زر و مال و منال بپردازد ولی مغاره نشین که در نان شب خود سرگردان است به جناب شان رای دهد تا سناریوی خیانت های خونین دوباره تکرار شود بعد از رسیدن به قدرت دوباره به ریش مردم هزاره بخندد و بگوید که به زور خود به ریاست جمهوری رسیده است بدتر اینکه مردم هزاره از وی توقع کمک را نیز نداشته باشند!!!نه بچه هزاره جان اینطوری دیگر امکان ندارد و این زمان زمان تغیر است!!!

زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست>
در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست

بچه هزاره گفت...

جناب خاک که شاید ارزش خاک بیشتر از تو باشد.
اما اگر راست می گویی و سند داری رو کن که همه ما ک به قول تو غافل هستیم معطلع شویم.
اگر چنین است اسناد خود را منتشر کن و گرنه هیچ وقت سعی نکن حرف مفت بزنی. اگر کدام عقده شخصی داری حق نداری به مردم هزاره و یا رهبر آن چه استاد خلیلی چه اقای محقق و دیگر رهبران توهین کنی.
هیچ کس مثل تو از هویت خود فرار نمی کند. اما این را مطمئن هستم که در تذکره شما یا پشتون نوشته شده و یا تاجیک تو هزاره نیستی اگر هم هستی از ان هزاره هایی که خود و همه کس خود را به نرخ ارزان می فروشد.
اگر کدام سند داری در همین وبلاگ منتشر کن. و گرنه خفه شو و دیگه گپ نزن

مهدی جاغوری گفت...

سلام

من فکر می کنم وقتی ما به خاطر محرومیت و وضعیت بد خود به جان کسانی می افتیم که به خود ما تعلق دارند در حقیقت خود را ضربه می زنیم. یعنی ما با ایجاد اختلاف و نفاق در درون جامعه ای هزاره در حقیقت انرژی خود را صرف این اختلافات درونی می کنیم. از طرف دیگر ما با این کار خود مان نشان می دهیم که به مشکلات خود سطحی و کودکانه و با ذهن بدوی نگاه می کنیم. اگر نه هر هزاره ای که کمی هوش داشته باشد می داند که مشکلات ما را نه خلیلی، نه محقق، نه بشردوست و نه هیچ هزاره ای دیگری ایجاد کرده است. نه مشکلات ما ده سال، بیست سال و حتی یک قرن قبل ایجاد شده است بلکه مشکلات ما هزاره ها ریشه ای عمیق تر دارد.

از طرف دیگر اگر ما توقع داشته باشیم که خلیلی و یا محقق و یا بشردوست و یا هر کس دیگر مشکلات ما را در یکی دو سال و حتی ده سال حل کنند در حقیقت یا خود را فریب می دهیم و یا مردم خود را.

حقیقت آن است که خلیلی و محقق و هر رهبر دیگر هزاره محدودیت های خود را داشته و دارند. فرض کنید که آنها همه از بشردوست حمایت می کردند. اگر فردا بشردوست در انتخابات شکست بخورد وضعیت ما چطور خواهد شد؟؟؟؟ عقل سالم حکم می کند که تمام تخم ها را در شرایط فعلی در یک سبد ماندن کار عاقلانه ای نیست.

خلیلی خیلی هم هزاره است. هزاره بودن فقط تذکره نیست. هزاره بودن بسیار عمیق تر از این حرف ها است. خلیلی هنوز در هزاره جات طرفداران بسیاری هم دارد. بهتر است ما به واقعیت ها تن بدهیم.

من موضعگیری فعلی خلیلی و محقق و حتی اکبری را مناسب می دانم. اما مردم باید به بشردوست رای بدهند. ما می توانیم به بشردوست رای بدهیم اما بر کرزی منت بگذاریم. این می شود سیاست. احساسات را جایی زیادی در سیاست نیست.

فرض کنید فردا خلیلی را به یک کشور خارجی تبعید کنند، آیا به نفع هزاره ها است؟؟ آیا کرزی و حامیان بین المللی اش احمق اند که خلیلی را در کنار شان گرفته اند؟ نه. آنها می دانند که خلیلی در هزاره جات نفوذ دارد. آنها برای فرد ارزشی قایل نیستند. خلیلی هم آنقدر ساده نیست که خود را هزاره نداند. هزاره ندانستن به او چه می دهد؟ خلیلی را خیلی ها یکی از قوی ترین و ماهر ترین سیاست مداران افغانستان می دانند. پس او چطور حمایت ملیونها انسان را با گفتن چنین چرندیاتی از دست می دهند حتی اگر یک پیسه هم وجدان نداشته باشد. در حالیکه او برای مردم ما مبارزه کرده است و مزاری هم آن قدر ساده نبود که او را مسوول سیاسی حزب کند بی آنکه بداند که او به آرمان مردمش است.

در حقیقت خلیلی، محقق، بشردوست، عرفانی، کشتمند، سیما سمر و هر هزاره ای آگاه و مطرح دیگر سرمایه های ملی مردم ما است. ما از هر کدام که خوش مان می آید می توانیم از همان یکی حمایت کنیم اما تلاش کنیم که دیگران را سیاه نکنیم. تلاش کنیم که خود هر چه می کنیم بر راه دیگران سنگ نیاندازیم.

من آنهایی را که کمر به بدنام کردن بشردوست، محقق و خلیلی و یا هر کلان دیگر هزاره بسته است نه با هوش می دانم و نه هم صادق بلکه به او به جدیت شک می کنم و حرفش را آبی در آسیاب دشمن می دانم.

دیگران با حمایت از کرزی کار بدی نمی کنند اما ما هزاره ها به بشردوست رای می دهیم !

مهدی جاغوری

ناشناس گفت...

حلا فهمیدین که چرا در وطن ما هیچ کس دیگر کس را نمیشنود.خاک و بچه هزاره
هر دو شما خجالت بکشید.

ناشناس گفت...

هزاره نادان به کرزی رای میدهد و این حقیقت را اینده ثابت خواهد کرد. حاجت به یاوه سرایی ممتد نیست.

بی غرض گفت...

آقای نا شناس تو می خواهی باقضاوت خود ثابت کنی که هزاره در بین خود اخلاف دارند هرگیز
شخصی که بنام مستعار خاک چند جمله چرند و هجویات که از ناشی از همان زهن فطری نسبی کثیف شان نوشته است, یک هزاره نیست و هیجگاهی هم ادعای هزاره بودن را نمی تواند همه میدانند اوازتبارونژاد کسانی است که قرن ها با گذاشتن لایه تقدس بر چهره کثیف شان برای جلادان تاریخ دلالی کرده و خود شان وخود شان در شانه های مردم ساده وپاکدل هزاره سوار بوده و حالا که آن موقف را از دست داده اند در صدد ایجاد اختلاف بین مردم ما می باشد