۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

مردم در بند امیر

جمعیت زیادی در چنین هنگامی به بند امیر می آیند، چند قطعه عکس از آنها گرفتم که اینک تقدیم می شود.

میله  

 
 بازی و شادی

شفا یا ...
پیرمرد معلول بیچاره را در آب افکندند، بعد از اینکه از آب بیرون کشیدند فکر کردم به شوک رفته اما خوشبختانه دیدم که سرحال آمد، اندکی آن سو تر با اطفال و زنان نیز چنین می کردند!!!

پارکینگ وسایط نقلیه از نوع مدرن و سنتی اش

هوتل چی ها هم بساط رزق و روزی شان را پهن کرده اند اما کمتر سود عایدشان می شد، اکثر مردم خودشان امکانات و غذا آورده بودند.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خیلی عکسهای خوبی بود خیلی خیلی عالی بود

سید دیدارشاه گفت...

اغای نظری سلام
من سید دیدار شاه هستم و از راه دور از جمهوری چک این صفحات شما را تمشا میکنم و به یاد دوران شیرین که در بامیان سپری کردم میروم.این خاطره ها به سالهای 1361-1363مطلق میشود.خودم از قریه بنام برگلیچ والسوالی شیبر هستم.پدرم {روحش شاد باد}در ان زمان دریور والی بامیان بود و خیلی دوستان از مردم شریف بامیان داشت.دران وقت در خود چونی زندگی میکردیم و بند امیر جاگاهی تابستانی ما بود البته تا زمان شروع جنگ.و سلام.

لیا قت علی گفت...

سلام به آقای نظری صاحب

امید وارم که زندگی خوش بگذرد و همیشه صحتمندو مسافر باشی (مسافر در هزاره جات) تا ما را هم از وضعیت مردم ما و گوشه کنار سر زمین زیبا و دیدنی با میان و اطراف آن باخبر سا زی. عکسهای از مناظر زیبای بند امیرهمه را وا میدارد و تشویق میکند که سفر کنند به این مکان دیدنی. من خودم چند بار تصمیم گرفته ام که به بامیان و بند امیر با خوانواده ام سفر کنم ولی فقط بخاطر خرابی سرک و بعضی مشکلات های دیگر هنوز موفق نشدم. راستی چرا در اطراف بند ها درخت نیست؟ اگر درخت های تزینی درآنجا کاشته شود به زیبای آن نمی افزاید؟

با ز هم تشکر از شما
لیا قت علی از قندهار

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری انعکاسی خوبی داشتیدازاولین پارک ملی کشورما(بندامیر)علاقه دارم فردابخیربیایم بامیان چی عکس های زیبا کامیلآعشق آدم زنده میشه امشب ازسری نوباحاجه عروسی ره تجدیدمکنوم

ناشناس گفت...

سلام. عکسهای جالبی بود اما چیزی که برایم قابل سوال است که ایا زنان شوق رفتن در این جا را ندارد؟ ایا هنوز هم این عیب است که یک زن همرای شوهر و باقی فامیلش برای تفریح برود؟

ناشناس گفت...

در جواب آقاي لياقت علي بايد بگويم در زمان خلقي ها مي خواستند در آنجا درخت بكارند و چاله هاي آنرا كنده بودند كه به لطف آخوندها همه چيز درست شد و به اينجا رسيديم كشوري آباد و آزاد و ان شاالله با كارهاي خيري كه كرديم همه به بهشت هم ميرويم برادر
فقط تصوركن اگر 40 سال پيش آن درخت ها را مي كاشتند الآن تنه آنها در بغل جاي نميشد در بر روح پاك و ملكوتي آخوندها

ناشناس گفت...

عرض سلام وادب خدمت شما آقای نظری صاحب
سیداحمدهستم زادگاه من بندامیراست.
عکسهای خوبی بود بسیارتشکرازشما