۱۳۸۸ فروردین ۱۹, چهارشنبه

زنجیر به پای زنان

داکتر سیما سمر قانون احوال شخصیه اهل تشیع را یک حق دانست اما هشدار داد که نباید این قانون زنجیری دیگر به پای زنان بسته کند.

سید حسین عالمی بلخی که حالا سردمدار دفاع از حریم تشیع شده در مصاحبه با رسانه ها گفته است که هیچ زن شیعه با این قانون مخالفت نکرده است.

اما!

داکتر سیما سمر، داکتر سرابی، خانم عادله محسنی از زنانی شیعه مذهب و نامدار هستند که تاکنون مخالفت خویش را با این قانون اعلام کرده اند و قرار است گردهمایی بزرگی از زنان شیعه مذهب در کابل در روزهای آینده علیه این قانون برگزار شود.

این هم برای عالمی بلخی.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

این سه زن که نام بردید هیچگاه دراختیارشوهران بیچاره خود نبوده واقعا اگرقانون بکرسی عمل بینشیند برای حد اقل این سه زن مشکل سازخواهد بوددیگراینهاباید باایجازه شوهران شان کارکنند زیاد ازشوهران شان دورنباشند.
شوهران بیچاره این سه زن ازترس اینها زن دیگرهم کرده نمی تواند؟؟گاهی اوقات قانون عوض که حل مشکل کند مشکل ساز می شود.

ناشناس گفت...

من زنی دارم که دریکی از موسسات کار می کند او به نام آزادی زن با هر کس دلش شد طرح رفاقت می گیرد حتی مرا تهدید می کند که زمان شوهر سالاری تیر شده.
من به خاطر بچه هایم بند ماندم نمی دانم چه کنم سه بار او را باحالت بسیار شنیع با دوستان مردش دیدم اما همینکه لب به اعتراض می گشودم می گوید:
خب اگر مرد حق رفاقت ووو دارد چرا زن نداشته باشد
زندگی ما سیاه شده امنیت روحی و روانی ندارم من مرد سخت گیری نیستم اما یک چیز را کاملا می فهمم که اگر مرد و ز ن ماهیت مردی و زنی خود را از دست بدهد و به بهانه آزادی رفتاری این چنینی داشته باشد رشته های خانواده ها از هم می پاشد نه شوهر به زن و نه زن به شوهر اعتماد می تواند و وا بحال بچه های که در چنین خانواده های زندگی می کند
زنم مقدار پولی را که از موسسات می گیرد هر گز در اختیار من قرار نمی دهد وقتی می گویم تو هم باید در مشگلات زنگی کمک کنی از اسلام مثال می آورد که نفقه به گردن تو است حق مصرف به گردن من نیست اما وقتی می گویم چرا بقیه شئونات اسلامی را مراعات نمی کنی می گوید من آزادم
من شنیده ام که غرب بجای زن با مرد ازدواج می کند اما حال می فهمم که کار مردان بخاطر همین آزادیهای بی سر و ته به جای خواهد کشیده شد که با روزی غربیها قانون ازدواج با حیوانات را هم مجبور شوند قبول کننذ!!!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

chara zanan dar ekhtiar mardan bashad wali mardan dar ekhtiar zanan nabashad?

ناشناس گفت...

سلام دوست ناشناس

واقعا دلم به حال تان سوخت. اما یک چیز برادر عزیز:

زن شما به نظر بسیار بی تربیت و نادان است. به نظر می رسد که شما هم نتونسته به عنوان یک شوهر دل او را به دست اورید و قاطعیت ندارید. شاید هم توانایی جنسی ندارید.

تلاش نکنید به خاطر یک سیب گندیده حکم ریشه کن کردن یک درخت را صادر کنید. هزاران زن در افغانستان در موسستات و ادارات دولتی کار می کنند اما عفت و حیای خود را دارند. عفت و حیا قبل از اسلام هم وجود داشت. عدالت هم قبل از اسلام وجود داشت. اسلام هیچ کدام اینها را اختراع نکرد.

من زنان بسیاری را می شناسم که بی سواد و مذهبی هستند اما روابط نا مشروع دارند. حال آیا من می توانم حکم کنم که تمام زنان بی سواد و مذهبی بد هستند؟

به نظر من مشکل متوجه شما هم است. تلاش کنید در زندگی خود قاطع باشید. زن من سالها است که به عنوان یک داکتر کار می کند. او بزرگترین تکیه گاه من در زندگی من است. من به او و عقت او ایمان دارم و او را شریفترین موجود هستی می دانم در حالیکه او اصلا مذهبی نیست.

درک شما از غرب خیلی ناقض است. در غرب فقط روابط جنسی آزاد وجود ندارد. در غرب ملیون ها مسلمان زندگی می کنند که از نبود آزادی مذهبی در کشورهای خود شان گریخته اند و اینک در غرب شب و روز با کمال ارامش به مسجد و منبر خود می روند. مثلا شبعیان عربستان سعودی و سنی های ایران. تنها در امریکا 12000 مسجد وجود دارد.

تعداد بچه بازهای آمریکا به احتمال زیاد کمتر از تعداد بچه بازهای افغانستان است. باور ندارید؟ از مردم سوال کنید.

ناشناس گفت...

خیل خوب است پس بیاییم ماهم سرو صدا راه اندازیم تا بچه بازی قانونی شودو فاحشه خانه ها رسمی گردد و...
برار جان من مجبورم به جای ناشناس جوابت را بدهم اولا حرف نشناس را قبول ندارم که هرزنی که به موسسه رفت بد می شه اما اینرا می دانم که نظام غرب برای غربیها خوب است اما بدرد ما و شما نمی خورد ما کلتور و عنعنات و سنتهای خاص خود را داریم و مهمتر از همه مسلمان هستیم باید هم از اصول مسلم دینی خود پیروی کنیم کمی فکر کن و به آمار وحشتناک طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده ها درغرب دقت نما و به بررسی علل آن توجه کن آیا همه اش بخاطر ناتوانی جنسی شوهران و یاضعف آنان است زن شما درست است لاله پاک از آب برآمده و افتخار شما است خدا را شکر اما عکس همان مثال را به شما می زنم در دنیای که شما و زن شما زندگی می کنید از یک گلش بهار نمی شه.
من از حال موسسات در کابل و ولایتها خبر دارم همه را بد نمی گویم خودم هم در موسسه کار می کنم فسادهای اخلاقی در موسسات روز بروز زیاد می شود می گویی بچه بازی را از مردم بپرسم خوب است می پرسم اما بتو هم می گویم برو پای صحبت مردم بشین و از فساد و بی بندوباری و حیف ومیل موسساتی که اکثریت آنان نه تعهد سرش می شود و نه مسولیت پرسان کن از دخترانی پرسان کن که به دست آنان بی عفت شده و آبرویش در نزد قوم و فامیلش رفته است ممکن است این کار ها در غرب عادی باشد اما ما در جامعه ای هستیم که هر کاری ارزش و معیار خود را دارد ممکن است در غرب دختری که با پسر رفیق می شود و می رود برای فامیلش مشکل ایجاد نکند اما همین مورد در جامعه سنتی ما ممکن مشکلاتی ایجاد کند و بقول آن ناشناس امنیت روحی و روانی خانواده و بستگانش را به مخاطره اندازد بهرصورت برار گل تو با عینک غربی به جامعه وطنی مانگاه می کنی برایت متاسفم که افغانی نیستی شاید بسیار از چیز ها را تو امتیاز بدانی اما در جامعه و عرف ما گناه محسوب شود و قابل پذیرش نباشد زن تو شاید با هرکس دست بدهد برقصد آواز بخواند مثل می گویم اما یک افغانی که با اعتقادات خود زندگی می کند تحمل این کار را نمی تواند داشته باشد و آن اعمال را جایز نمی داند و اگر اقدام به چنان کاری کند چه بسا مشکلاتی برایش بوجود آید
موفق باشی

فرید آواره گفت...

باسلام به همه
همه اش شد ناشناس بهتر است دوستان نامشان را هم بنویسند حد اقل بگویند ناشناس یک یا دو
بهرصورت من از موضع خوب ناشناس اخر دفاع می کنم و به تأیید آنها می گویم مثل روشنفکران نوظهور ما مثل آن میمونی است که به تقلید از شکار چی به صورت خود چسپ می مالید:
می گویند شکار چیی برای اینکه میمونها زنده و سالم شکار کند یک سطل آب را جلو خود و یک سطل چسب را در محلی که میمونها جمع می شدند می گذاشت وقتی میمونا دور سطل جمع می شد شکارچی که در معرض دید میمونها قرار داشت بادودست صورت خود را با آب تر می کرد و می شست آن کار را آنقدر تکرار می کرد که توجه میمونها را بخود جلب کرده و آنها هم شروع به مالیدن چست میان سطل به صورت خود می کردند بعد از مدتی که چسب خشک می شد چشمان آنها جایی را نمی دید شکار چی با راحتی آنها را صید می کرد
منظورم این است که اکثر روشنفکران مامتأسفانه همین حالت را دارند امید وارم که آنان بیش از اینکه غربی فکر کنند افغانی بیندیشند و دوایی را که غربی ها برای درمان جامعه خود مصرف می کنند برای درمان درد جامعه ما تجویز نفرمایید جامعه ما با توجه به شرایط حاکم بر آن مشکلات مخصوص خود را دارد و دوایی منطبق با آن را می طلب
نشود خدای نخواسته طبق مثل وطنی (مورچه دولی مارکنه و کنه زده اوگار کنه)
قربانت فرید آواره