۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

سرک کاه گلی

جواد ضحاک رئیس شورای ولایتی و از مبتکرین این طرح در حال کاهگل مالی


چهار عکس فوق را از دوست عزیزم نجیب الله اخلاقی خبرنگار تلویزیون راه فردا گرفته ام


مردم بامیان امروز تصمیم گرفتند سرک آسفالت بازار را انکشاف دهند، اما با مصالح وطنی مثل کاه گل.

مردم اعتراض دارند که چرا تمام عرض سرک که 9 متر است قیر نشده است و امروز شورای ولایتی با مساعدت مردم تصمیم گرفته است که باقی مانده کار را تمام کنند!

دو کیلومتر سرک داخل بازار به عرض 6 متر سال گذشته قیر شد، که بانوی اول ایالات متحده آنرا افتتاح کرد.

بامیان حالا صاحب 4.5 کیلومتر سرک قیر می باشد!

۱۱ نظر:

نورتن گفت...

من اگر جای والی صاحب می بودم این سرک موزیم می ساختم تا مردم صرف حق تماشا را داشتند و بس--

ناشناس گفت...

همین شورای ولایتی بامیان احمق ترین مردم درولایت بامیان بوده مردم هم عجب وکلایی را انتخاب کرده که هروقت دلش خواست ازاینها سوء استفاده کند سرک کاگل نکنید برید یخن کرزی را بگیرید پیش دونرها بروید ناحق اذهان مردم را مشوش کرده سرک کاگل می کنید خی باین کار دلی امریکا خواهد سوخت یا ترسید که شورای ولایتی چند نفرفضول امده سرک کاگل می کند حماقت هم ازخود حد داره یک ادم سفیه دیوانه هم این کاررا نمی کند!

ناشناس گفت...

aga emkan dasht aks bishtar az en sarak kah geli neshan bedahid

حسن فریار گفت...

سلام
در BBC هم این خبر را خواندم. اعتراض جالبی بود.
اما متاسفانه ما کسی ره نداریم که وقتی فشار از طرف مردم وارد می شود، از بالا امتیاز بگیرند .

به هر صورت این دلیل نمی شود که ما ساکت بنشینیم. و من شخصا خودم خیلی خوشحال شدم وقتی این اعتراض مسالمت آمیز ره شنیدم .

موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام

به نظر من تا وقتی که ما مرده و زنده خود را در کنار بشتونها جستجو کنیم به چیزی در این کشور دست نخواهیم یافت. ما بیش از صد سال است که از سوی بشتون ها زیر نامهای مختلف فریب می خوریم اما نمی آموزیم.

ما به دفاع از امان الله جنگیدیم.
ما در تایید شاهی احمد شاه درانی از همه تیز تر بودیم.
ما فریب گلبدین و طالب را خوردیم.
ما رای خود را به سیاف دادیم.


برای خدا چرا یاد نمی گیریم؟ چرا لااقل یک بار هم که شده به یک غیر بشتون مثلا ازبک و یا تاجیک نزدیک نمی شویم؟

نجات ما در همراهی با دیگر اقوام محروم است. در کنار بشتونها ما به چیزی نمی رسیم.

ناشناس گفت...

بابا از این گل بازیها جواد جان مشهور به جواد.... در چهار راه حیوانات گلشهر(به کسر گاف)مشهد زیاد می کرد و حالا هم فیلش یاد ان روزها اوفتاده. بیچاره مردم بامیان که از همه طرف باید فریب بخورد. من از سرک و دولت و والی دفاع نمی کنم ولی از جواد می پرسم اگر گلی در کفشت نیست و نمی خواهی مردم را برای انتخابات اینده بازی بدهی چرا در زمان ساخت و قیر کردن سرک ماندی که کار اینقدر ناقص بماند؟ آنوقت در کجا خواب رفته بودی؟ واقعا؟ یا اینکه اربابت اونوقت متوجه این حرفا نشده بود؟

ناشناس گفت...

دوست عزیز ناشناس من

سلام

این جواد در زمان بابه مزاری هم در کنار مردم بوده است . در قضیه زرگران هم همین جواد بود که به داد ملت رسید. تو هم بیا و به بی عدالتی دولت اعتراض کن و در جهت برقراری عدالت تلاش کن و بعدش هم خود را کاندید کن . میدان باز است .
سعی کن عملکرد فعلی جواد را با شخصیت فعلی اش نقد کنی. و در ضمن اگر با ایشان مشکل داری می توانی به خودش مراجعه کنی . در زمینه سواستفاده جواد از این مسئله فقط زمان می تواند جواب بدهد . البته من خود نیز ایشان را چندان نمی شناسم اما به هر حال اگر نسبی حساب کنیم ، نسبت به بقیه اعضای شورا ، جواد خیلی مردتر بوده است .
در ضمن باز کردن دوسیه شخصی گذشته افراد را من یک عقده گشایی می دانم تا نقد سازنده .

خوش باشی

شمس الدین گفت...

آفرین به مردم نجیب و شریف هزاره که شرافت اعتراض مدنی را دارند. این مدنی ترین نوع برخورد در این سرزمین وحشت زده است. آفرین به شما مردم که هوش و قلب بزرگ برای مدنیت را دارید. تاجیک و هزاره برادر است. ما در کنار هم قویتر استیم. گذشته ها را فراموش کنیم و دو قوم فارسی زبان در کنار هم با نا برابری و بی عدالتی مبارزه کنیم. بدخشان و بنجشیر هم به خدا بد بخت تر از بامیان و دایکندی است. بیاییم مثل گذشته فریب دشمن را نخوریم و یکجا برای عدالت و برابری مبارزه کنیم. هزاره برادر همزبان تاجیک است. و ازبک و هزاره و تاجیک می توانند معادله قدرت را با همدگی در این کشور ظلم زده دگرگون بکنند.

با احترام

علی داد گفت...

سلام شمس الدین برادر

باید بگویم که شما بسیار انسان محترم هستید. خوشا به حال کسی که اینچنین ذهن روشن دارد. دست شما را فشار می دهم. هزاره و تاجیک و ازبک هر کاری که بکنند باز در یک آتش می سوزند. آتش محرومیت و شهروند درجه دو.

سلامتی برای تان می خواهم برادر

ناشناس گفت...

من از وضعیت فعلی بامیان واقعا رنج میبرم چرا که تمام اهداف دراز مدت سرابی همین ماستر پلان بود که یک مقدار زمین هایش را به فروش رساند او دیگر آرمان در دل ندارد. از بس که دلم عقده بار است هیچ نمیتوانم بشتر ازین حرف بزنم از کجا بگونم و با که بگویم.

ناشناس گفت...

هزاره و تاجیک و ازبک سرنوشت مشترک دارند فقط با اتحاد و همبستگی می توانند در برابر هیولای جهل قبیله قرار بگیرند و در راه متمدن ساختن افغانستان گام های جدی بردارند.
در واقع هزاره همان تاجیک است و تاجیک همان هزاره.
اما متاسفانه در سال های اخیر رهبر نما ها این دلالان خون مردم هستند که میان هزاره و تاجیک تخم بد بینی کاشته اند و همین اکنون هم دارند می کارند.