۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

شکایت از جنایتکاران جنگی

دیروز دوستی به دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی رفت و شکایت نامه ای را علیه مارشال فهیم به عنوان آمر درجه دو عملیات افشار ثبت کرد.

در عملیات افشار فهیم به نقل از گزارش "پروژه عدالت" afghanistanjusticeproject.org/dariversion.doc( منتشره در کتاب جنایات دیروز دادخواهی امروز ) مسئول استخبارات و عملیات ویژه بوده است، عملیاتی که در آن صدها غیر نظامی کشته شده و به دهها زن تجاوز صورت گرفت.

به نقل از همین منبع آمرین درجه یک این عملیات احمد شاه مسعود و سیاف بوده است، البته با همکاری انوری و ...

اگر چه این دوست می دانست که این شکایت هیچ تأثیری در حذف نام فهیم به عنوان معاون اول ندارد، اما خواست برای تاریخ ثبت شود که هزاره ها عاملین جنایت افشار را نخواهند بخشید.

۴ نظر:

خاوري گفت...

سلام محترم نظری
بامياني‌ها حرکت‌های نمادين اعتراضي و انتقادي جالبي انجام مي‌دهند که نشان از رشدِ سريع ذهنيت آگاه‌شان مي‌کند. کاه‌گل‌کردن سرک، اعلان کانديداتوري براي رياست‌جمهوري و... به نظرم خيلي طنزآميز و نيشدار است. طرح شکايت هم في‌نفسه "اقدام" خوبي است. نفس اقدام و عمل حاکي از حساسيت و آگاهي است، گرچه "تغيير"ي رخ ندهد. همچنين رتبه اول در قبولي کنکور امسال رخداد رضايت‌بخشي بود. اما اين حادثه‌ي روز معلم نفهميدم که پدر خانه چرا مادر دخترک را زده، آيا به خاطر اصل قضيه موز زده که بي‌خبر کيله خريده‌اند يا اين‌که به خاطر عدم مراقبت از آن‌ها يا به خاطر جنجال بچه‌ها يا ...؟
با آرزوي سلامتي و زندگي خوش در باميان براي شما و ساير عزيزان، موفق باشيد و سربلند.

ناشناس گفت...

سلام.من معلمم .اهل رم اباد لرستان ایران.دانش اموزافغانی زیادی داشتم.فوق لیسانسم را در مشهد گرفتم واز این رو بسیار علاقمندبهسرزمین افغانستان والبته بامیان و بدخشان ومردم هزاره که دوستی ادرس شما را داد .امیدوارم به گونه ای روان بامیان را به تصویر بکشی از لغات سخت در نوشتن خودداری کنید.ممنون

ناشناس گفت...

عاملان فاجعه افشار هیچگاه هیچگاه هیچگاه بخشیده نخواهند شد.
سلام بر شهدای مظلوم افشار
لعنت و ننگ ابدی بر عاملان فاجعه افشار
"حمید"

جعفر ناصري گفت...

وبلاگ خبري tofacejustice.blogfa.com
آخرين اخبار و رويدادهاي سال 1388 در ارتباطهاي تلفني با فرمانده ناصري