۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

رئیس دفتر حقوق بشر بامیان-3

دوستی بر داشتن مدرک تحصیلی نفر انتخاب شده تاکید کرده و گفته است که آقای علی یار مدرک تحصیلی نداره یا آپلای-درخواستی- نداده است!
مگر موسی سلطانی مدرک تحصیلی داشت؟ موسی سلطانی رئیس پیشین دفتر بامیان آن طور که خود قصه می کرد مترجم نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در کابل بود روزی در یکی از جلسات ایشان با داکتر سمر داشته داکتر از توانمندی سلطانی خوشش می اید و همان جا پیشنهاد کار به عنوان رئیس دفتر بامیان به وی می دهد!

خوب با این وصف برای اداره و رهبری یک دفتر و برای موفق شدن این سازمان جهت دستیابی به اهدافش یک مسئله مهم برای رهبران ارشد پیدا کردن مدیران میانی هست و کوشش برای متقاعد کردن آنها می باشد با توجه به همکاری گروه کثیری از شخصیت های نخبه، مدنی و مدافعین رضا کار حقوق بشر در بامیان شایسته بود که از آنان نظر و مشوره خواسته می شد.

 چطور از کرزی توقع دارید که در معرفی کمیشنران یا هیئت رهبری کمیسیون با فعالین و نهادهای مدنی و حقوق بشری مشوره کند آیا این انتظار نمی رفت که داکتر سیما سمر از این همکاران رضاکار نظر خواهی کند؟

محترم علی یار تحصیلات حوزوی دارند که در مقیاس معادل شاید با ماستری برابری کند و انتظار هم نباید داشت که این شخصیت که بارها همکار کمیسیون بوده اند سی وی به دست پشت اتاق جوانی دیگر خطه ... بنام موسی محمودی- ریاست اجراییه کمیسیون- به انتظار اینترویو ایستاد شود و آخر الامر هم به علت عدم توانایی در انگلیسی صحبت کردن رد شود!

و اکنون هم دیر نشده همان طور که نفر را آورده اند می توانند پس هم ببرند به همان وظیفه درس و بحث در دانشگاه!

 و گزینه دیگر اینکه این رویه را ادامه دهند و فکر کنند که آب از آب تکان نخواهد خورد به قول بسم الله تابان جوان دیگر از خطه ... مردم کی باشند؟(مرکز می گمارند نه مردم!)

و این همان خطای محاسباتی کسانی هست که مردم را به هیچ می شمارند مگر در همین چند روز پیش ندید مردم یک رئیس جمهور منتخب را به زیر کشیدند؟

 مسولان ادعای خدمت گزاری به مردم دارند یعنی نوکر مردم هستند آیا مردم حق ندارند بدانند نوکرشان کی هست؟ کی وی را به نوکری شان انتخاب کرده؟ از کجا هست؟ آیا تجربه و سابقه این کار و حرفه را دارد یا نه؟ اگر کار نکرد مواخذه کنند و اخراج کنند.
مردم این حق ها را دارند و می توانند مردم باید به قدرت خود ایمان داشته باشند امروزه عصر ارتباطات و اطلاعات است مردم بی خبر نخواهند بود همانگونه که از حقوق شان آگاه هستند بر سرنوشت شان نیز حساس خواهند بود اگر می گویید نه یکبار دیگر تجربه کنید!


۱ نظر:

Abbas گفت...

سلام ممد جان

هروقت پیام مرا گرفتی بهم خبر بده میخوام بهم راهنمایی بدهی