۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

ای وای بر من!

"من کمی نان خشک جمع کرده بودم بهش گفتم ببر به مرغ هات بده، گفت مرغ نداریم می دم به بچه هام! خیلی دعا کرد!
دلم براش سوخت!

اینجا چه مملکتی است سیر از گشته (گرسنه) خبر نداره، بعضی ها از شکم پر نعره می زنن بعضی ها با شکم خالی صدای شان در نمی یاد، این چه زندگی هست، آن خدای روزی دهنده کجاست؟"

او همین طور جملات بالا را می نوشت من داشتم اشک می ریختم، کاش من آنجا بودم حداقل خرچی ماه رمضان اش را براش تهیه می کردم.

" می گه از بهسود هستیم، 5 تا اولاد داره در سم (غار) زندگی می کنه، سم هم از خودشان نیست، شوهرش مزدور کار هست پای درد و کمر درد، روز اول ماه مبارک رمضان در خانه آمده بود، شنیده بود که خانه ما خاله لازم داره، گفت برای اولاد هایم چیزی برای خوردن نداریم، احتیاج به کار دارم، بهش گفتم روزهای جمعه بیاد لباس شویی کنه".

بهش توصیه کردم هر چی می تانی بهش کمک کن، از کمک دریغ نکن حداقل از من برای بچه هایم یک خانه و یک موتر قراضه مانده، خدا را شکر کن که می ری کلینیک و معاش داری من هم ان شاالله در آینده کار پیدا می کنم، غصه خرج خانه را نخور من برات می فرستم تو فقط به اون خانمه کمک کن."

"باید مردم پولدار یا موسسات خیریه یا دولت کمک کنه، کمک من موقتی خواهد بود"

بهش اصرار کردم که به مردم کار نداشته باش، هر کس وظیفه خود می داند، شاید این امتحان الهی است، ماه رمضان است و هدف روزه هم همین هست، خواهش کردم به جای من این وظیفه را انجام بده!

بعد از این چت باز هم اشک ریختم و بر خود لعنت فرستادم که ای وای بر من! چنین انسان هایی در همسایگی من زندگی می کنند و من از وضعیت شان بی خبر هستم آن وقت ادعا دارم که من فعال حقوق بشر هستم، مسلمان هستم، روزه می گیرم، دلسوز مردم هستم و ...!

"گوشه ای از چت امروز من- از این سوی دنیا- با خانمم در بامیان"

۱ نظر:

ناشناس گفت...

BA DROOD
NAZARI AZIZ
MAN HAM BA KHANDAN EN COMMENT ASHKAM JARI SHOD
BA RASTY MACHI GONEH ENSANHAYE HASTEM KE GOSH MAN DONYA RA KAR SAKHTEH AMA DAR HAMSAYEGY MA ENSAN HA BA KHORDAN ALAF ROZ RA SHAB MEKONAND WA SHAB RA SUBH !!!
NAZARI AZIZ !PESHNEHAD MEKONAM YAK ANJMAN KHAIRIYA EJADD NOMAYEED WA MAN ANGEZEH EN KAR WA TAWANAYE EN AKR RA DAR SHOMA MEBENAM
TA INSHAHALLAH ENSAN HAYE KHAIR ANDAK KOMAKY KE TAWAN DARAND BA YAK ADDRESS MOSHAKHAS ERSALL DARAND WA AZ EN TAREEQ HAM BIMARAN KE SAKHT NAYAZMAND KOMAK HASTAND RASEEDAGY SHAWAD WA HAM BA DANISHJOYAN KE BA MOSHKEL MALY RO BARO HASTAND WA MOJIB MESHAD TARK TAHSILL KONAND ANDAKY KOMAK SHAWA BARAYE SHAND WA HAM DIGAR AFRAD NAYAZMAND

MAN MOTMAEENAM KE EN KAR NATEEJA KHAHAD DAD
CHON IMMAN DARAM KE KHODAWAND KOMAKE TAN KHAHAD KARD WA DAR JAYE KE HASTY HAM KHODA RA SHOKR MARDOOM MA WAZE MALY SHAND BAD NIST