۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

کنکور 89

صدها جوان از اقصی نقاط ولایت دایکندی و بامیان از یکی دو روز گذشته به قصد امتحان کنکور وارد بامیان شده اند.
این امتحان قرار است امروز، فردا و پس فردا برگزار گردد.


 دوسال پیش هنگام برگزاری کنکور به داکتر ستیغ وکیل دایکندی که اینجا آمده بود، گفتم  وکیل صاحب کوشش کنید به جای اینکه صدها جوان دو شبانه روز را منزل زنند 5 تا 10 هزار افغانی هرکدام مصرف کنند و به بامیان بیایند، آن 5 نفر ممتحن وزارت جلیله تحصیلات عالی را به دایکندی ببرید، وکیل صاحب گرچه فکر می کرد این کار ناشدنی است -چون دایکندی دانشگاه ندارد- اما برایش استدلال کردم که هر پالیسی که ایجاد زحمت برای مردم کند می شود، آنرا تغییر داد و این کار از وظایف شماست؛ او قول داد که تا سال آینده حتما" این کار را می کند اما حالا که دو سال از آن موضوع می گذرد می بینیم که چنین کاری نشده و باز صدها جوان آواره شهر بامیان شده است و گویا وکیل صاحب نامبرده امسال رأی نیاورده است!

به مسئولین محترم بامیان هم ربطی ندارد و وظیفه شان نیست که فکری به حال صدها جوان مهمان بامیانی و دایکندی  که برای کنکور آمده، حداقل جای بود باش فراهم کنند و چنین است که در سرمای زیر صفر بامیان این جوانان، علاف به اصطلاح هوتل های داخل بازار باشند.
این هم سند از سرمای زیر صفر شب گذشته، این عکس را امروز صبح در مسیر راه خانه- محل کار؛ زیر شهر غلغله گرفتم

۲ نظر:

مهدی مهرآئین گفت...

نظری عزیز

اول که به موضوع فوق العاده مهم و خوبی اشاره کرده اید. مسؤلین وزارت تحصیلات عالی ده نفرند و امتحان دهندگان صدها و بلکه هزاران. این ده نفرنمی روند و هزاران و صدها نفرمی آیند.
درثانی میخواستم بگویم که لطف کرده در پسوند «وال» برای دایکندی قدری تأمل کنید. من خوشم نیامد.
مثل این می ماند که من بگویم کچالوs بامیان، بسیارعالی است. (اس انگلیسی که پسوند جمع است را به کلمه فارسی-دری کچالو اضافه کنم).
موفق باشید.

ناشناس گفت...

فکرمیکنم منظور قریه «سرآسیاب» بوده و به اشتباه سید آباد تایپ شده است.
چنین نیست؟

یک نفرکه ازاین وبلاگ خوشش آمد