۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

تعهدات جامعه بین المللی

در سومین جلسه گروپ کاری کنفرانس انکشافی بامیان نمایندگان برخی سفارت خانه ها هم اشتراک داشتند و از اون ها هم خواسته شد تا تعهدات شان را درباره بامیان ذکر کنند.

جاپان:
همکاری در ساخت موزیم، اعمار مرکز صلح و معارف.

موسسه جایکا، جاپان:
اجرای پروگرام فعال ساختن اجتماعات محلی و اقتصاد محلی با همکاری وزارت انکشاف دهات در چند ولایت افغانستان از جمله بامیان.

هندوستان:
از 2006 تاکنون به صدها محصل افغانی بورس تحصیل اعطا کردیم که 32 نفر آنها از بامیان هستند و در سال آینده نیز بنا است 300 بورس تحصحیلی دیگر در مقاطع لیسانس، ماستری و دکتری به ویژه در بخش زراعت داده خواهد شد که امید است از بامیان هم شامل باشد.
سال گذشته 100 پروژه کوچک در افغانستان اجرا کردیم که متأسفانه از بامیان کدام پروپازلی نداشتیم، امید است سال آینده داشته باشیم.

سفارت آمریکا:
برنامه ای همراه شاروالی داریم تا این نهاد بتواند خدمات بیشتر را ارایه دهد، سرک پروان-بامیان، بند برق توپچی و برنامه فرصت کاریابی برای سکتور خصوصی از دیگر پلان های کاری سال آینده ما برای بامیان است.

نیوزیلند:
هشت ملیون دالر در سه سال  آینده در بخش زراعت به مصرف خواهیم رساند.

نمایندگان سفارت ناروی و کوریا هم گفتند با دولت مطبوع شان صحبت خواهند کرد.

از سفارت های ایتالیا، آلمان، استرالیا، سوئیس، پولند، مالیزیا، اتحادیه اروپا و سنگاپور علی رغم اینکه دعوت شده بودند، کسی اشتراک نداشت.
از سازمان های بین المللی و دونر هم مانند بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، پی آر تی بگرام، بنیاد آقاخان، یونسکو، USAID, UNEP, DIFED, UNDP, KOICA, DAVID JEA که نامشان در آجندا بود، کسی نیامده بوده بود یا تعهدی نداد.

۲ نظر:

مهدی مهرآئین گفت...

دم ازی آجه گرم.

ما با تمام ادعاهایمان، درمدیریت زمان، ضعیفترین آدمها هستیم. حتی پرداعاترین های مان.

امیرشریف گفت...

شاید بهترین استفاده ازاین کاسه وچمچه تااستهلاک شان همین مورد بوده، اگرچه برای ان ساخته نشده است.
چه وظیفه شناس اجه گگ!!!!اگه اوغانستان با این موقعیت استراتژیک و معادن غنی خود دست اینها می بود، از ان چی می ساختند؟!!!!!!!