۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

تجلیل از میلاد پیشوای شهید-1

"مجمع گفتمان دانشجو" از پنجم جوزا سالروز تولد رهبر شهید دیروز در سالن میراث های فرهنگی بامیان، تجلیل به عمل آورد.
جمعی از دانشجویان پیرو خط رهبر شهید با اخلاص تمام و با اتکاء به همت و سعی فردی شان این محفل را که عده زیادی شرکت کننده داشت تدویر کرده بودند.
در این محفل سخنرانانی هم دعوت شده بودند تا درباره افکار و اندیشه های آن رهبر شهید سخن گویند و در لابه لای برنامه، ستاره آواز بامیان، ضیاء رستمیان، دیگر دانشجوی دانشگاه بامیان، دمبوره خویش را برای رهبر شهید کوک می کرد.

بسم الله تابان، مشاور ولایت، وبلاگ نویس درباره مزاری و نقش جوانان، رمضان احمدی، رئیس فاکتولته علوم اجتماعی درباره حکومت از دیدگاه مزاری، اسماعیل ذکی، مسئول جامعه مدنی درباره وضعیت امروزه هزاره ها، صادق علی یار هم درباره مزاری مکتب پر پیرو و راه بی رهرو سخنرانی ها نمودند.

جواد ضحاک، رئیس شورای ولایتی نیز از خاطرات خویش که همراه رهبر شهید در سه سال مقاومت غرب کابل داشت صحبت کرد و محمد کریمی، از مسئولین حزب وحدت دفتر بامیان نیز که جو بر او حاکم شده بود، نظم هایی را سروده بود قرائت کرد.

و دوستان دانشجو اینجانب را مکلف کرده کرده بودند در باب نظام فدرالی که رهبر شهید بیست سال پیش به عنوان طرح راهگشا در حل بحران های آن روز پیشنهاد کرده بود مطالبی را تهیه نمایم که من هم این کار را کردم و با توجه به دلایل رهبر شهید در پیشنهاد این طرح و پیش بینی های وی از عدم تطبیق آن، به جرعت می توان گفت آن طرح یکی از مدرن ترین پیشنهاد های حل بحران آن روز بود که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

۱ نظر:

Unknown گفت...

جناب آقای نظری در صورت امکان مطالبی را که در مورد نظام فدارالی جمع‌آوری کرده اید، در وبلاگ‌تان یا در کدام نشریه نشر نمایید، تا همگان استفاده کنند.