۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

تجلیل از میلاد پیشوای شهید-3

چند نکته دیگر درباره تجلیل از میلاد پیشوای شهید:
  • دوستان دانشجو پیشنهاد کردند که جایزه ای بین المللی بنام "جایزه بابه" را می خواهند بنیان گذاری کنند و هر سه سال یکبار به کسی که در راه عدالت اجتماعی و حقوق بشر گام های ارزنده ای را بردارد تقدیم خواهد شد، البته منوط است که فرزندان بابه در سرتاسر جهان از این طرح پشتیبانی کنند.
  • صادق علی یار هم طرحی را پیشنهاد داد که فرزندان بابه کنگره ملی را تأسیس کنند، و سالانه نشست عمومی داشته باشند و مسئولینی را برای اداره آن از طریق انتخابات عمومی تعیین کنند و معیار هم همان خط، فکر و اندیشه رهبر شهید می باشد.
  • چون جلسه برای استاد شهید بود و تبلیغات زیادی هم برایش نشده بود و دست اندرکاران هم دانشجو و کم بضاعت بودند اما استقبال بی نظیر بود، سالن کوچک مرکز آموزشی میراث فرهنگی گنجایش آن همه شرکت کننده مشتاق را نداشت از یکی از مسئولین برنامه پرسیدم چرا سالن خانه علم دانشگاه را نگرفته اند، وی گفت مسئولین همکاری نکردند و از ما مطالبه 100$ پول کردند و سال گذشته هم گفتند که دانشگاه جای محافل سیاسی نیست، به نظر من اگر سالن دانشگاه بامیان در خدمت دانشجویان که می خواهند برای رهبر شهید، که خود از بنیانگذاران آن دانشگاه می باشد نباشد به چه دردی خواهد خورد؟ و مسئولین دانشگاه نباید محافظه کاری کنند، بامیان متعلق به مزاری است، جای جای این خاک یادگار مزاری است آیا دیگران که همه کشور را برای قهرمان ملی شان به گروگان گرفته اند به فکر قانونی بودن این گونه فعالیتها هستند؟

۱ نظر:

بسم الله احمدی گفت...

باسلام و عرض ادب خدمت نظری عزیز وتشکر ا ز گزارشهای جالب و عاقلانه تان.

رئیس دانشگاه بامیان چقدر احمق و ترسو هست . ما حداقل از برادران تاجیک مان یاد بگیریم که حتی تالارهای بهترین دانشگاههای کشور را در خدمت تجلیلگران احمد شاه مسعود قرار می دهند و حتی در بسیاری از دانشگاهها را بروی دانشجویان بخاطر تظاهرات برای انتقامجویی خون جنرال داوود می بندند. ما سخت مردم بی عرضه و محافظه کاریم. واقعا سالن دانشگاه گندیده و ویرانه بامیان یک ساعت در اختیار تجلیلگران بابه نباشد پس در اختیار کی باشد؟؟؟؟؟؟؟؟ اشرف غنی یا احدی وفهیم و...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟