۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

خانه ژورنالستان بامیان

دیروز روز مهمی بود برای اصحاب رسانه در بامیان، مرکز رسانه های بامیان یا خانه ژورنالیستان افتتاح گردید.
در این محفل گفته آمد که از سال 2002 که تنها یک نفر در این عرصه در این مکان کار می کرد امروز به 42 نفر رسیده است، بیش از 30 عنوان جریده تاکنون در بامیان نشر شده است و بیش از 45 وبلاگ در بامیان یا درباره بامیان در صفحه نت وجود دارد، دو رادیوی محلی وجود دارد، 5 تلویزیون با آنتن های ساده قابل دسترسی است؛ هر چند گفته شد شمار ژورنالستان، جراید و وبلاگ های فعال کمتر از آنچه ذکر شد می باشد.

غیر مسلکی بودن و غیر بومی بودن چالشی است فراروی رسانه های بامیان و مرکز رسانه ها آمده است که این چالش را تغییر دهد، آرشیوی ارزشمندی از جراید چاپ شده را جمع آوری کرده بودند و نیز صفحات از وبلاگ ها را نیز چاپ کرده بودند.
و نیز اعلام شد که به زودی رادیوی محلی جدیدی بنام "پیوند" به خانواده مطبوعات بامیان می پیوندد.

این مرکز را عباس آگاه، همان تنها ژورنالیست سال 2002 به اتفاق چند همکار دیگر تأسیس کرده است و به اصطلاح پاتوقی را برای خانواده مطبوعات فراهم کرده است.
قبل از این  هادی غفاری با انجمن اش که داعیه رهبری ژورنالیستان بامیان و گاهی تمام هزارستان را داشت تنها بود، اینک رقیب سر سخت و قدرتمندی با امکانات انسانی و مادی پیدا کرده است، خدا کند این رقابت به خیر ما مردم باشد.

در ضمن یاد آوری شد که  این وبلاگ سال گذشته در مسابقه جهانی وبلاگ نویسی دویچه وله مقام اول را در بین وبلاگ نویسان فارسی از دیدگاه خوانندگان کسب کرده است و این برای مطبوعات بامیان یک دستاورد است و به همین مناسبت برای این حقیر به درخواست محترم اکبری رئیس اطلاعات و فرهنگ و شفق عضو شورای ولایتی دو مرتبه چک چک زده شد، هر چند از این اعلام بیش از یک سال می گذرد اما بازهم جای شکرش باقی است.

۴ نظر:

bamiyan گفت...

آقای نظری سلام. هر روز به وبلاگتان سر میزنم و فقط اینرا میخواستم بگم که زحماتتان واقعا قابل قدر است. امید خستگی کار در حقوق بشر شما را از این کار وا مدارد..
خیلی تشکر
محمد موسوی از ترکیه

بسم الله احمدی گفت...

با تشکر ا زعزیزم نظری جان. بخاطر اهمیت موضوع من نظری را که در پست قبلی تر گذاشته بود م اینجا نیز می گذارم. ممنون.

رئیس دانشگاه بامیان چقدر احمق و ترسو هست . ما حداقل از برادران تاجیک مان یاد بگیریم که حتی تالارهای بهترین دانشگاههای کشور را در خدمت تجلیلگران احمد شاه مسعود قرار می دهند و حتی در بسیاری از دانشگاهها را بروی دانشجویان بخاطر تظاهرات برای انتقامجویی خون جنرال داوود می بندند. ما سخت مردم بی عرضه و محافظه کاریم. واقعا سالن دانشگاه گندیده و ویرانه بامیان یک ساعت در اختیار تجلیلگران بابه نباشد پس در اختیار کی باشد؟؟؟؟؟؟؟؟ اشرف غنی یا احدی وفهیم و...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

نظری عزیز تبریک عرض می کنم . جایزه ی هم به شما دادند یانه جناب نظری؟

ناشناس گفت...

Actually right Bismillah Ahmadi!