۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

کجاو، زندگی در بیم و هراس!

در مأموریتی کاری به همراه هیئتی  از سوی حقوق بشر رفته بودم دره کجاو بهسود، به هدف بررسی وضعیت حقوق بشری مردم آن دیار به ویژه بعد از آنکه کوچی ها در ساحات دشت گله مستقر شده و هفته گذشته یک پلیس را کشته و سه نفر دیگر آنها را زخمی کرده اند.

گزارش مفصل در سایت کمیسیون مستقل حقوق بشر، روزنامه هشت صبح یا ماهنامه حقوق بشر نشر خواهد شد، اما به طور خلاصه آنکه هزاران انسان اعم از زن و مرد، کودک و جوان و کهنسال مجبور شده اند خانه و کاشانه شان را ترک کنند، بیش از ده مکتب و سه کلینیک جامع تعطیل شده است، آنانی هم که مانده اند ( تک و توک مردان خانواده و عده ای از زنان)، نمی توانند زمین و زراعت و یک عمر خاطرات شان را به همین آسانی ترک کنند و تا ناچار نشوند، خواهند ماند اما بیم، ترس، وهم و لحظه شماری برای هجوم کوچی ها آنها را ترک نمی کند، زندگی در بیم و هراس تاکی ادامه خواهد یافت!

۷ نظر:

ناشناس گفت...

Ba Salam aghae Nazari hadaf az en hame nashr akhbar farar wa shikast hazara ha chist chira ba jaei en harfha ba mardoom rohia namedahid an ha ke hanooz hech harfi nashoda khana wa zendagieshan ra Raha mekonand sazawar haman khashme kochi ha hastand aslan chira mardana name estand ke az khak wa namos khod defakonand ?

ناشناس گفت...

Yk bare digar Bayad Dastane haman Haye Ra ke Wande megoftem Bayad Bosed Sharm WA Nafrin Aabade bar ma ke AHLE ELM WA QALAM BODEM WA ANHA RA WA FADA KARE An ha ra faramosh kardem Aknoon Mazare Digar Bayad Az en QOUM BAR khizad ke enshalah khahad estad !

ناشناس گفت...

سلام به دوست ناشناس
شمادر جای امن وخانواده ات در رفاه کامل واگر خودت وخانواده ات را به جای این مردم قرار دهی وبعد قضاوت کنی بهتر خواهد بود چرا که مردم مظلوم وفقیر ودرد مند بهسود نه سلاحی ونه پولی ونه پشتوانه ای مالی ودولتی دارند
بادست خالی باکوچی های وحشی وارد جنگ شدن کار احمقانه ای است بنا بر این فرار را برقرار ترجیح دادن بهتر است وحفظ جان ومال بر هر مسلمان واجب است
اگر مرد هستی خودت وارد میدان جنگ شو وباکوچی ها مبارزه کن خودت از ترس
طالب فراری شده ای در آن سر دنیا از
دم راست وشکم پرت حرف میزنی .با شکم پر قضاوت نمی توانی ودرد مردم را احساس نخواهی کرد.

فروزان گفت...

منتظر گزارش هستم. به اینجا هم سربزنید

ناشناس گفت...

سلام اقای نظری
تشکراز شما ودیگر همکاران تان که مسئولیت خویش را همه ساله در قبال معضله کوچی گری ادا کرده اید. وبخصوص از شخصی شما که در زمینه اطلاع رسانی نیز می نمایید.

غرجستانی گفت...

سلام آقای نظری و تشکر بسیار بابت گزارشها و زحمات تان
ما منتظر گزارشهای بعدی تان هستیم
abouzarlai.blogfa.com

ناشناس گفت...

با سلام تا کرزی پشتون گرا هست این همه درد و رنج بر مردم خواهد ماند.
او که پدر خود را عبدالرحمن خان می داند و می خواهد حکومت اسلامی را روی کار آورد.این همه بدبختی مردم هم چیز عجیبی نخواهد بود.من نمی گوم که مردم بی تقصیر نیستند مردم هم در مواردی مقصر هستند ولی این دولت هست که باید این طالب های کوچی نمای مصلح را سرکوب کند که نمی کند.خوب هر چقدر که در این جا انتقاد کنیم ولی باز هم آقای کرزی پشتون کار خود را می کند