۱۳۸۷ بهمن ۱۷, پنجشنبه

تشویش اذهان عمومی

دیروز داکتر صاحب سرابی در جمع ژورنالستان، شورای ولایتی و مقامات دولتی نشریه محلی بامیان بنام اندیشه -تلویحا" صاحب این وبلاگ - را متهم به "تشویش اذهان عمومی" کرد.

چندی پیش مطلبی را در نقد چهارمین گزارش دهی ولایت نوشته بودم و آن مطلب در نشریه اندیشه چاپ شده بود،

نوشته بودم براساس گزارش های داده شده کارهای بنیادی و اساسی در بامیان نشده است، گریدر کاری سرک های خاکی، برف پاکی زمستان توسط بیل و پارو، ساخت 50 ذخیره خانه کوچک کچالو، آنهم برای 50 دهقان، احداث 250 متر سرک خاکی و دو پلچک ( دستاورد شهرداری بامیان) و ... تغییری در زندگی مردم به شدت فقیر بامیان نیاورده است.

این مطلب اعتراض والی صاحب و برخی مقامات را برانگیخته، گفته های فوق را ایراد کرده اند.

خدا را شکر می کنم که مقامات مکرمه دسترسی به اینترنت ندارند و نوشته های این صفحه را نخوانده اند ورنه کارم هر روز به ثارنوالی، محکمه و امنیت ملی بود.

این است وضعیت آزادی بیان، تحمل انقاد در بامیان از حرف تا عمل.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

نظری عزیز سلام ،
چند روز بعد لابد یک قاضی سعید مرتضوی هم پیدا می کنند که با تشویش اذهان عمومی مقابله کند. عجب یونیفورمی داشته این قدرت لعنتی.
شادکام باشی.

ناشناس گفت...

سلام آقاي نظري وبلاگ شما و سبك خبري تحليلي شما را ميپسندم هر روز ميخوانمش
موفق باشيد

ناشناس گفت...

سلام بر شما! این سایت تورکان افغانستان(هزاره، اوزبیگ، تورکمن، قرغز، قزاق، تاتار...) به امبد همبستگی و همفکری فرهنگی و تاریخی مین تورکان آن مرز و بوم ایجاد شده است.

ناشناس گفت...

فرمانرویان در بستر تاریخ همیشه موافق با سانسور بوده اند و حتی به سرکوب نمودن حقایق پردازان قدم برداشته اند و بنا -

اظهارات سرابی صاحب قابل درک است که انها تشویش از دست دادن چوکی و قدرت را در صورت برملا شدن حقایق را دارند..مگر انکه یک مسله واقعا بر عکس واقعیت برای تشویش اذهان عمومی و غیر مسولانه به نشر رسیده باشد..

فکر میکنم دولت جاپان مبلغ در حدود پانزده ملیون دالر جهت تنویر و تسخین ولایت بامیان کمک و منظور کرده است و اگر محترم والی صاحب این کمک را در وقت و زمانش جذب و در جای مناسب ان مصرف ننمایید مسله نه تنها باعث تشویش اذهان عمومی است بلکه بلکه بی کفایتی والی صاحب را نیز به رخ همه خواهد کشید..

ما منتظر استیم که این پول چگونه از دهان زمام داران کرزی کشیده و به مصرف موردنظر ان در داخل ولایت بانجام میرسد تا بعدا فهمیده شود که- کی و چه کسی واقعا در ولایت بامیان حق به جانب است و یا اذهان عامه را تخریب میکند..

در سابق معیار درک و هوشیاری شخصی خارج دیدگی وی بود ولی در شرایط کنونی درد و دوای جامعه را بایست در نظرات مهاجرین جستجو کرد!!!!

مرید محسن

ناشناس گفت...

دوست عزیز آقای نظری
سلام
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد از این اینگونه بنویسید تا کسی ناراحت نشود .

آن را که حساب پاک است
از محـاسبه چه باک است

ناشناس گفت...

سلام جناب آقای نظری

امیدوارم که همیشه موفق باشید

اسماعیل نگارش
دایکندی